Vůbec nejmladší auta vrepublice jsou registrována vPraze– západ, kde je podle údajů centrálního registru vozidel, které průběžně zpracovává Sdružení automobilového průmyslu, průměrné stáří osobního auta 11,11let. VPraze– východ jsou auta stará 13,06roku a vPraze samotné 13,12roku.

Policisté vmetropoli se však paradoxně při kontrolách setkávají svelkým počtem aut, která mají prošlou STK. „Lidé snovými auty si totiž neuvědomí, že po určité době musí na kontrolu. Pro ně je lehčí na tuto povinnost zapomenout, než například pro majitele staré škodovky. Chtěl bych motorizované čtenáře Pražského deníku upozornit, že si STK musí hlídat uvšech aut, včetně těch nových,“ sdělil šéf pražské dopravní policie Pavel Švrčula.

Popelářská auta na plyn

Dopravní odborníci mladá auta vPraze vítají a to především díky jejich vyšší bezpečnosti. Podle Pavla Kuchálika zÚstředního automotoklubu jsou také šetrnější kživotnímu prostředí.

VPraze jsou registrována nejen jedna znejnovějších aut, ale je jich tu také nejvíce. Ke konci minulého roku připadl na jedno registrované osobní auto vPraze 1,93obyvatel, což potvrzuje největší koncentraci. VPlzeňském kraji, který je na druhém místě, je 2,17obyvatel na jednoauto.

Metropole se může pochlubit nejen novými osobními auty, ale inákladními a autobusy. Obměnu vozového parku například plánují Pražské služby. Společnost chce postupně obměnit stávající vozidla pro svoz odpadu a pro samosběrné zametání za auta na zemníplyn.

Nové autobusy vMHD

Od ledna letošního roku mohou Pražané vulicích vidět tři takto upravená popelářská auta a vbřeznu knim přibudou další dvě pro zametání. Během letošku ještě dojde kdodávce dalších pěti popelářských aut spohonem na plyn. „Snákupem nových aut chceme pokračovat inadále, vše bude záležet na financích,“ uvedl generální ředitel Pražských služeb PatrikRoman.

Velkou obměnu svých autobusů připravuje pražský dopravní podnik. Vsoučasnosti jich vlastní 1200a hodlá nakoupit 620nových vozidel. Právě probíhá výběrové řízení na dodavatele, které skončí příští měsíc. Jedna třetina zdodaných autobusů bude možná také na plynovýpohon.

Loni dopravce koupil dva vozy súpravou pro invalidní vozíky za deset milionů korun, další byly celkově opraveny zhruba téměř padesát milionů korun. Vroce 2006podnik koupil 50standardních autobusů, ztoho bylo deset nízkopodlažních.