Sázavská, Šumavská, Lužická nebo Moravská ulice. Modrá zóna pro rezidenty a abonenty v nich začala platit 1. listopadu, kompletní značení jim však zatím schází.

„Kde zaparkovat vím, protože jsem se informoval. Pro řidiče, který sem jede poprvé nebo je cizí, může být situace bez vodorovného značení na vozovce zmatená,“ řekl včera Jan Kotrlík z Prahy 3.

„Když už si za zóny platím, byl bych rád, kdyby fungovaly komplexně, a to nejen v úplném značení, ale také aby fungovaly všechny zóny včetně návštěvnické,“ dodal Martin Reisner z druhé městské části.

Pokuta hrozí stejně

Vypracování obojího značení, tedy dopravních značek i vodorovných barevných čar na zemi, vyžaduje mandátní smlouva, kterou magistrát a soukromá společnost Parking Praha sepsala v září. Podle ní mělo být veškeré svislé i vodorovné značení hotovo nejpozději do konce října.

Podle magistrátu i Prahy 2 však chybějícím vodorovným značením k porušení smluvních podmínek nedošlo.

„Smlouva porušena nebyla, protože společnost zajistila fungování zón,“ prohlásil včera radní druhé městské části Karel Chramosil.

„Fungování zón zajišťuje svislé značení, které je pro řidiče směrodatné,“ dodal vedoucí odboru dopravy magistrátu Jan Heroudek.

Řidiči se proto musejí připravit na to, že za špatné parkování dostanou i v těchto úsecích pokutu nebo jim bude automobil odtažen.

Čáry jsou pro přehlednost

„Smlouva nám říká, že musíme do 30 dnů od podpisu zónu zprovoznit, to se také stalo, protože jsme nainstalovali všechny svislé značky. Vodorovné značení provoz zóny nepodmiňuje, je v ulicích jen kvůli lepší přehlednosti. Z funkčního hlediska je ulice nepotřebují a v některých městech ani nepoužívají,“ uvedl ředitel společnosti Parking Praha Karel Jarolímek.

Podle něj jsou svislé značky, které zajišťují chod zóny, rozmístěny po celém území městské části.

„Vodorovné značení dokončujeme. Kvůli zimě se budeme snažit, aby bylo co nejdříve,“ dodal Jarolímek.

Podle odborníka na dopravní právo Zdeňka Svátka značení modrých čar zóny nevyžadují, je –li začátek a konec úseku označen svislými značkami. Podobného názoru je i ministerstvo dopravy.

„Svislé značení je nad vodorovným nadřazeno. Podle technických podmínek značení modrá nepatří mezi standardní barvy, takže její funkcí je lepší orientace pro řidiče,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.