„Posílám pohledy a dopisy pravidelně, známky si kupuji na poště, protože se mi několikrát stalo, že jsem na stánku známku nemohla sehnat,“ postěžovala si například Jarmila Lenská z Prahy 2.

Problém sehnat známku měla i Vlasta Chládková z Prahy 3: „Ohledně posílání pohledů a známek se spoléhám spíše na poštu, mám v ní větší důvěru a nikdy se mi nestalo, že by mi neprodali známku. V trafice sehnat známku není tak snadné, většinou jsou už prodané.“ Podle České pošty však problém není v nedostatku známek. „Pokud v některé trafice nejsou, pak to není věcí jejich šíření, ale objednávek trafikantů. Chybějí-li známky, je tomu tak prostě proto, že si je trafikanti neobjednali,“ uvedl za odbor komunikace České pošty Gabriel Pleska.

Jenom za loňský rok Česká pošta dodala poštám, skladu filatelie, obchodníkům, trafikám nebo firmám celkem 148 milionů známek.

Podle prodavačů však známek nedostatek není. Navíc o tyto kolky není velký zájem. „Kupují si je spíše starší lidé. Mladí používají internet a mobilní telefony. Cizinci o známky nejeví veliký zájem, spíše čeští turisté. Na stánku objednáváme známky pravidelně a s nedostatkem zboží se setkáváme jen ojediněle,“ uvedla prodavačka trafiky na Václavském náměstí Olena Malivera z Prahy 4.

Podobný názor má prodavač z trafiky na náměstí Míru Patrik Hlavnička z Prahy 8. „Vždy máme dostatek. Objednáváme zboží každý týden. Nejvíce si u nás kupují známky senioři a čeští turisté, cizinci jen zřídka,“ dodal Hlavnička.