Na ty se Pražané musí připravit už se závěrem letních prázdnin. „Konkrétně začnou platit v pondělí 29. srpna," prozradil Martin Šubrt, zástupce ředitele společnosti Ropid organizátora pražské MHD.

Vysvětlil, že je ještě třeba vypořádat připomínky městských částí. Podle nich by měly být posíleny zejména linky projíždějící centrem metropole.

Ropid, co se týče tramvají, zatím stále kombinuje dvě varianty. Ta první, označena jako „modrá", počítá s menším rozsahem změn než varianta druhá - „oranžová."

První počítá se zvýšením počtu tramvajových linek z dnešních 21 na 25 a změny tras se nejspíš dotknou desítky linek. Oranžový návrh kalkuluje s provozem 25 linek, změna trasy by se týkala 13 linek ze současných, vzniklo by pět nových a jedna současná by byla zcela zrušena.

Změny ovlivní cestující

Změny jízdních řádů tramvají i autobusů začnou platit už závěrem srpna. Radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) i zástupci organizátora pražské MHD - společnosti Ropid slíbili, že vyjdou hlavně vstříc požadavkům samotných cestujících a také jednotlivých radnic.

Připomínkové řízení s městskými částmi právě začíná, cestující už konkrétní žádosti předložili. Co by mimo jiné mohli prosadit?

Například Na Spořilově a v okolí zastávek Michelská, Pod Jezerkou či Horky preferuje třiačtyřicet procent cestujících linku směřující do Nuslí a na Karlovo náměstí, dvacet procent na I. P. Pavlova a k Muzeu. Pro sedmatřicet procent z nich jsou užitečné linky oběma směry.

Nasazení dalších souprav

Bezmála polovina cestujících v této oblasti žádá nasazení dalších souprav na tramvajovou linku 6 a o její celotýdenní provoz. Část cestujících ocenila stav z minulého roku, kdy na Spořilov při výluce Bělehradské ulice jezdila linka 24, která směřovala přímo do středu Václavského náměstí.

„Návrhy případných úprav v tramvajovém provozu budou v této oblasti zahrnovat zachování linek jedoucích oběma směry. Linka směřující do Nuslí a na Karlovo náměstí bude navržena v celotýdenním provozu a v pracovní dny s provozem v soupravách," zní příslib organizátora pražské MHD - společnosti Ropid.

Šéf Ropidu Petr Tomčík už dříve zmínil, že se bude snažit zapracovat až sedmdesát procent podnětů cestujících.

Čtěte také: Zase to pojede jinam. Ropid představil změny tras tramvají