Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Změny linek k novým stanicím metra nevyhovují všem

Praha 9 - Jedním z největších problémů je dopravní situace na Proseku.

3.6.2008
SDÍLEJ:

METREM DO POLÍ. Konečná stanice trasy C dnes stojí v řepkovém poli.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Spuštění tří nejnovějších stanic metra vyvolalo stejně jako každá změna v pražské integrované dopravě diskusi.

Některým lidem z Prahy 9 prodloužení metra do Letňan život ulehčilo, jiným ale nastalá situace nevyhovuje. Hlavně proto, že kvůli spuštění stanic Střížkov, Prosek a Letňany přišli o výhodné autobusové spojení.

Zvykla jsem si

„Zpočátku jsem si říkala, že je konečná stanice metra hodně z ruky, v řepkovém poli a daleko od obchodního centra Letňany. Vadilo mi, že musím stejně dojíždět tři stanice autobusem. Teď už jsem si ale zvykla, cesta do školy vychází zhruba stejně jako dřív,“ řekla Deníku studentka Hana Dvořáková z Prahy 9. „Je fajn, že metro není přeplněné, ale i tak raději počkám na autobus,“ dodala.

Podle starosty deváté městské části Jana Jarolíma jsou však počáteční rozpaky některých občanů pouze přechodné.

„Od spuštění metra uběhla příliš krátká doba na to, abych tu situaci mohl nějak hodnotit. Samozřejmě, že lidé nemají rádi změny, ale řekl bych, že podnětů a obav bylo více před spuštěním metra, všichni si postupně zvykají. Je jasné, že ROPID nemohl udělat vše bez chyb, takže některé věci určitě ještě doladí,“ řekl Jarolím.

Nespokojenost se změnami

Zatím se ale ještě stále najde dost těch, kteří jsou se změnami v jízdních řádech nespokojeni.

„Zrušilo se docela dost linek a dnes například z Ládví jezdí z původních čtyř autobusů, které projížděly kolem polikliniky na Proseku, jen jeden. Dalším nedostatkem je to, že spousta autobusů ze Kbel a Vinoře teď končí v Letňanech u metra, ale dřív jezdily až na Českomoravskou. Takže lidé, kteří byli zvyklí dostat se až na linku metra B, mají docela zkomplikovanou cestu,“ vysvětluje Martina Pecháčková z Chaber. „Na druhou stranu proměje ta změna pozitivní, protože od 9. května začala jezdit linka 169 do Chaber i mimo špičku, takže nám všem z těch končin metro pomohlo, i když k nám nejezdí,“ usmívá se.

Možnost vyjádření Samotný ROPID přiznává, že vše nemusí být úplně v pořádku, a proto dal možnost k vyjádření všem občanům Prahy 9. „V současné době provádíme průzkumy, po jejichž vyhodnocení budeme chytřejší. Dělali jsme i anketu mezi lidmi, o tom, jak se jim jezdí od zavedení nových linek metra, zda jsou spokojeni, nebo jim nová situace spíše vadí,“ uvedl mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal.

„Až výsledky vyhodnotíme, ukážou nám, jak dál postupovat. Je tedy možné, že nastanou dodatečné změny v intervalech jednotlivých linek, možná se drobně změní i trasy. O zpětném nasazení zrušených linek ale zatím neuvažujeme,“ dodal.

Problémy na Proseku

Jedním z největších problémů je i dopravní situace na Proseku, kde lidem vadí zejména zrušení linky 187, která dříve jezdila až na Palmovku.

„Jsem důchodkyně a nemůžu do schodů. Když na stanici Prosek využiji výtah, vyjede jen do supermarketu Billa. A já pak musím ještě přejít dlouhou cestu k zastávce. Navíc dcera bydlí na Palmovce a já ze Střížkova musím jet na Prosek, abych přestoupila na autobus 140. To je pro mě náročné, dříve jsem jela přímo autobusem 187. Asi by se naše městská část měla více zajímat o tyhle nedodělky,“ stěžuje si Danuše Pálavá.

Na hodnoceníje ještěčas

Zatím vše nasvědčuje tomu, že se Praha 9 o problematiku prodlouženého metra zajímá, nechává si ale určitý čas na lepší zhodnocení situace. Podle starosty by totiž bylo nerozumné pouštět se do unáhlených soudů, protože rychlé řešení by mohlo být kontraproduktivní.

„Určitě jsou malé skupiny, které vnímají nastalou situaci jako komplikaci. Rozhodli jsme se, že počkáme půl roku a poté uděláme důkladné zhodnocení situace. A to nejen v souvislosti s metrem a linkami autobusů, ale i co se týče osobních vozidel. Bylo by totiž nepřípustné, aby si příměstští udělali z Prahy 9 odstavné parkoviště. Pokud budou výsledky záporné, podnikneme samozřejmě kroky k nápravě,“ uvedl Jarolím.

Autor: Filip Nachtmann

3.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Petr Pravda

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Celkem na úseku dálnice D6 bouralo 42 aut.
AKTUALIZOVÁNO
41

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

„Vyměníš slámu za ovce?“ I tuto větu můžete tento týden slýchat v Tyršově domě na Újezdě. Nebojte se, nezměnil se ve směnárnu zemědělců ani v blázinec. Koná se tu již 17. ročník festivalu Deskohraní, na kterém si můžete zahrát 501 druhů stolních her a například tak povyměňovat slámu za ovce v oblíbených Osadnících z Katanu.

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Rodinná nadace nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům dalšího miliardáře a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše v časopisu Forbes, že Kellner si udělal školu, ze které pro sebe čerpá dobré absolventy. Babiš magazínu řekl, že takovou činnost nepokládá za charitu.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení