Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Změny jízdních řádů zasáhnou 80 tisíc obyvatel

Praha - Intervaly se v neděli 14. června změní u 35 linek, půjde zejména o okrajové části metropole. Balík změn má zjednodušit celý systém dopravy.Centra města sezměny nedotknou.

2.6.2009
SDÍLEJ:

MÉNÉ SPOJŮ, ALE ČASTĚJI. Pražská integravaná doprava slibuje zjednodušení. Uvidíme po 14. červnuFoto: DENÍK/Eva Kořínková

Je nepřehledná, má dlouhé časové intervaly a příliš velké množství linek. Hromadná doprava zejména v okrajových částech Prahy je pro cestující často velmi zmatečná a lidé mnohdy nevědí, která linka je ta jejich.

Změny zasáhnou 60 měst a obcí

Společnost Ropid, organizátor pražské integrované dopravy, proto k celostátnímu termínu změn jízdních řádů 14. června připravil velký balík změn, které mají celý systém dopravy zjednodušit. Změny se týkají hlavně oblastí Uhříněvsi, Říčan a dalších míst v jihovýchodní části Prahy.

Na nové jízdní řády se musí připravit hned 60 obcí, měst a městských částí respektive zhruba 80 tisíc obyvatel, kteří zde žijí. Změny se budou týkat také oblastí Kamenice či Průhonic.

Méně linek, ale častěji

Na většině autobusových linek pražské integrované dopravy (PID) v těchto oblastech dojde k úpravám tras, zastávek i časů odjezdů. Několik linek se sloučí s jinými, čímž dojde k posílení a také vzniknou nová přímá spojení.

„Problémem je to, že zde jezdí mnoho linek a vše je tak hodně nepřehledné,“ potvrdil mluvčí Ropidu Filip Drápal.

ZMĚNY V ČÍSLECH

  • počet změněných linek od 14. června: 35
  • počet měst a obcí (městských částí) dotčených změnou: 60
  • orientační počet obyvatel v oblasti: 80 000
  • počet nasazených autobusů v oblasti v pracovní den: 100
  • dopravci PID v oblasti: Dopravní podnik hl. m. Prahy, Veolia Transport Praha, ČSAD POLKOST.
  • „Nový dopravní model řeší nejen kapacitní problémy na vytížených linkách, ale také zjednodušuje a zpřehledňuje dopravní systém v oblasti s důrazem na páteřní autobusové linky a zlepšení návazností na železniční dopravu,“ vysvětlil Martin Jareš, vedoucí odboru plánování Ropidu.

    Nejdůležitější změny v oblasti

    „V oblasti Kamenice dochází ke zrychlení a posílení páteřních linek 337 a 339, na jejichž nejvytíženější spoje mohou být od září 2009 nasazeny kloubové autobusy,“ nastínil dále Drápal.

    Zjednodušení nastává také v oblasti Průhonic, kde zůstávají dvě posílené páteřní linky 363 přes Újezd a 385 přes Šeberov.

    V Říčanech se mění obsluha oblasti nádraží. Linky 496 až 499, které částečně plnily roli městské dopravy v Říčanech, jsou nahrazeny posílenými a prodlouženými linkami 303, 385 a 428, které umožní přímé spojení do vzdálenějších cílů.

    Zrychlení se dočkají také cestující z Doubku, Babic a Pacova, kteří nově pojedou do Prahy přímo bez zajíždění do Křenic a Královic.

    Informovat o změnách

    „Připravujeme kampaň pro cestující, aby mohli lépe vstřebat chystané změny. Základem bude brožura s jízdními řády, která by měla být k dispozici před změnou ve všech autobusech, které se v oblasti změn pohybují, dále v infocentrech dopravního podniku a také ve vybraných informačních centrech jednotlivých měst a obcí v dotčené oblasti,“ slíbil Filip Drápal.

    V autobusech a na zastávkách budou vyvěšeny informační letáky s plánky linkového vedení. Veškeré informace jsou již nyní ke stažení na webových stránkách organizace Ropidu.

    Centra se změny nedotknou

    Narozdíl od příměstských linek, centrum Prahy nečekají k 14. červnu v podstatě žádné změny v jízdních řádech, což je pro cestující určitě dobrou zprávou.

    Autor: Lukáš Marek

    2.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
    SDÍLEJ:
    Finančník Petr Kellner.
    25

    Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

    Předvolební debata Deníku

    Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

    Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

    Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

    Nový šéfdirigent České filharmonie Byčkov má smlouvu na pět let

    Ředitel České filharmonie (ČF) David Mareček dnes v pražském Rudolfinu za přítomnosti ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) podepsal pětiletou smlouvu s novým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem. Čtyřiašedesátiletý Američan ruského původu filharmonii povede po zesnulém Jiřím Bělohlávkovi. Semjon Byčkov byl jmenován šéfdirigentem a hudebním ředitelem České filharmonie od sezony 2018/2019. Orchestru se současně ujmou dva hlavní hostující dirigenti Jakub Hrůša a Tomáš Netopil.

    Soud zaslal lobbistovi Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu

    Městský soud v Praze zaslal v pátek lobbistovi Marku Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu. ČTK to řekla mluvčí soudu Markéta Puci. Kdy musí Dalík nastoupit do vězení, sdělí mluvčí až poté, co si lobbista zásilku vyzvedne.

    Středoškoláci půjdou volit. Chtějí o zemi rozhodovat

    Maturitní třída pražského víceletého gymnázia. Skupina dívek, které letos poprvé půjdou volit, se baví, komu dá hlas. Katka váhá mezi TOP 09 a ODS, Karolína, Vendula a Veronika to hodí Pirátům, Anna topce.

    Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
    Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
    Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
    VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
    Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení