Kromě odpovědí jsou vítány i podněty zabývající se dalšími problémy, které ve své lokalitě cestující vnímají. Odpovědi je možné odeslat poštou nebo emailem. Vyhodnocování bude trvat asi měsíc.

Aktuálně existují tři návrhy možných změn. V prvním konzervativním návrhu nebude rozsah změn velký.

„Představa podoby druhého návrhu je odvážnější, bude řešit zavádění nových spojení, například přímého tramvajového spojení mezi Strašnicemi a Palmovkou. Třetí návrh má poskytnout cestujícím a městským částem náhled, jak by síť tramvají vypadala, pokud by se po ní pohybovaly výhradně páteřní linky, takzvaný Vídeňský model," řekl ředitel Ropid Petr Tomčík. V tomto návrhu se mluví o synchronizaci linek jezdících po stejné trase.

Žádné peníze navíc

Zadáním je, aby změny nestály peníze navíc a že v žádné variantě nedojde k tomu, aby z ulic mizely tramvajové spoje. Místa, kde je nutné spoje posílit, budou řešeny mírným oslabením jinde, kde nyní tramvaje jezdí nevytížené.

Podle dalších informací ze sčítání se vyplatilo i zkrácení intervalu nočních linek z půl hodiny na dvacet minut. Jestliže v roce 2006 jezdilo nočními tramvajemi kolem 20 tisíc lidí, v listopadu to bylo třicet tisíc.

Nejvíce cestujících přepravila linka 54 jezdící na trase z Lehovce na Sídliště Barrandov. Těsné druhé místo patří lince 51 z Divoké Šárky na Radošovickou. Počet cestujících nočními autobusy se posledních deset let drží na stejném počtu kolem deseti tisíc lidí. Nejvíce je využívaná linka 511 z Čakovic na Nádraží Hostivař.

Čtěte také: V nočních tramvajích v Praze vzrostl počet cestujících na 30 tisíc