Projekt společnosti Sekyra Group má přitom podporu primátora Tomáše Hudečka (TOP 09). Ještě na začátku roku jej z pozice prvního náměstka primátora usilovně hájil. Nyní ale ani jako primátor nemá dostatek sil, aby změnu dokázal dotáhnout do konce. Nedostala by totiž u zastupitelů dostatečnou podporu. „Očividně jde o jednu z daní, které vládnoucí TOP 09 zaplatila za dohodu s ČSSD," řekl ČTK zdroj, který si nepřál být jmenován.

Podle návrhu Sekyra Group by měly být železniční sklady a část kolejišť v uvedeném území v horizontu deseti až dvaceti let nahrazeny kancelářskými, obchodními i bytovými domy. Přestavba se má dotknout i samotného Smíchovského nádraží, kde je plánována stavba autobusového terminálu a záchytného parkoviště. Předpokládané náklady se pohybují kolem 15 miliard. Společnost chtěla v polovině příštího roku získat první územní rozhodnutí a v roce 2015 začít stavět.

Poslední fáze změny územního plánu, která by stavbu umožnila, před několika měsíci schválila rada města a následně příslušný výbor zastupitelstva. Nyní je ale zřejmé, že do konce volebního období nebude ani zařazena do programu jednání zastupitelstva.