Pražští radní sice schválili zahájení tzv. humanizace magistrály začátkem února (tento záměr je i v koaličním programovém prohlášení), primátorka však rozhodnutí pozastavila s argumentem, že není prověřený dopad navržených opatření na plynulost dopravy. Delší zácpy by na klíčové dopravní tepně podle Krnáčové a jejích kolegů z hnutí ANO mohlo způsobit zejména plánované zúžení rušné Legerovy ulice.

Hlavní navržené změny na magistrále a v okolí

Podle ostatních čtyř stran z koaličního vedení metropole by zamýšlené změny včetně dvou nových přechodů na náměstí I. P. Pavlova kapacitu pro automobily neovlivnily.

Dvě stě tisíc chodců denně na I. P. Pavlova

„S proměnou magistrály by se mělo začít hned po malých krůčcích,“ vyzývala náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení) s odvoláním na doporučení ze studie od renomovaného dánského architekta Jana Gehla. Kolínská také upozornila, že se v oblasti I. P. Pavlova pohybuje kolem dvou set tisíc chodců denně a místo je pro ně velmi nekomfortní.

Plán prvních změn počítal i s přesunem přechodu pro chodce mezi Národním muzeem a Václavským náměstím více do středu a s jeho rozšířením. Podle Kolínské jde o drobné úpravy a jejich „torpédování“ koaličními kolegy z hnutí ANO připomíná „střílení vrabců kanónem“.

ODS a TOP 09: Nejdříve dokončeme okruhy

S tím ale nesouhlasili kromě představitelů ANO ani opoziční pravicoví zastupitelé, kteří podpořili usnesení zastupitelstva požadující posouzení dopravních dopadů navržených opatření na kapacitu magistrály i její okolí, vyčíslení nákladů plánovaných změn a také souhlas dotčených městských částí. Splnění těchto podmínek se tak s největší pravděpodobností nestihne během funkčního období tohoto vedení města.

ODS a TOP 09 navíc tvrdí, že zklidnění magistrály nemá smysl před dokončením silničních okruhů.

„Léčba této jizvy na tváři města se opět odsouvá, zřejmě o několik let,“ komentovala rozhodnutí zastupitelů Kolínská.