Vratislav Fillerodborník z iniciativy Auto*Mat
V pražských ulicích je asi o čtvrtinu víc aut, než kolik unesou. Rozšíření zón bylo v pražských podmínkách asi jediným způsobem, jak s tím něco dělat. P+R sice chybí, ale teď je pořádný tlak na to, že vzniknou. Současné zóny vnímám jako první krok v ulevení ulicím. Nyní je potřeba začít nahrazovat parkovací stání v širším centru vhodnějšími způsoby. Vzrostlý strom má v rozpálené ulici cenu mnohem vyšší než auto.
Vratislav Filler.  

Ondřej Pecákadvokát
Parkovací zóny ve své nové podobě považuji za katastrofu pro příliš mnoho lidí, než aby je mohl označit za funkční. Je pravda, že například v oblasti Písecké brány se parkovací podmínky zlepšily. Na druhou stranu nastavené ceny přinesly neřešitelný problém sociálně-hospodářský. Systém vydělává na lidech, místo toho, aby pomohl s regulací dopravy. Pokud je účelem vykrádání peněz z našich peněženek, potom v mých očích parkovací zóny postrádají zákonnost.
Ondřej Pecák 

Oldřich Vaníčekprezident ÚAMK a víceprezident FIA v oblasti bezpečnosti silničního provozu a asistencí
Nové zóny sice přinesou určité výhody těm, kteří mají nárok na parkovací karty, ale nikdo neřeší, kam s auty, jejichž majitelé na parkování nemají nárok. Intenzivně nerozvíjet systém záchytných parkovišť v místech, která kapacitně nestačí, je ignorance potřeb motoristů. Jako ideální řešení se jeví stavět podzemní parkoviště například ve vnitroblocích a do střechu umístit třeba dětské hřiště.
Oldřich Vaníček
 

Miloš Peterahejtman Středočeského kraje
Nejdříve se měla dobudovat potřebná infrastruktura záchytných parkovišť jak v okrajových částech Prahy, tak na území Středočeského kraje, a teprve potom zavádět modré zóny. Do Prahy dojíždí velké množství středočechů za prací, tráví zde celé dny, utrácejí peníze, měli by tedy mít možnost do hlavního města pohodlně dojet. Současná kapacita P + R parkovišť je nedostatečná.
Miloš Petera.  

Petr Dolínek radní pro dopravu
Co se týká aplikace parkování do městských částí, to musí vždy uvážit místní radnice. My můžeme dávat pouze základní pravidla. Mám řadu velmi kladných ohlasů, mám i negativní reakce jednak lidí, kteří tam bydlí dočasně, tak lidí, kteří tam jezdili pouze zaparkovat auto a dál jeli MHD. Parkování bude vždy vzbuzovat emoce. Jediná věc, kterou já garantuji, je, že vždycky budu chránit centrum před náhodným parkováním.
Petr dolínek 

Matěj Stropnickýzastupitel hlavního města Prahy
Zóny podporuji. Pomáhají rezidentům zaparkovat a přespolní učí jezdit veřejnou dopravou.
Matěj Stropnický. 

Jan Sládekzastupitel Praha 6
Přes chyby, které zčásti snad půjde odladit, je to cesta k lepšímu. Po minulých vládách jsme zdědili příliš mnoho dopravních problémů, a tak jsem rád, že aspoň s tímto se hnulo. Dopravní problémy Prahy 6 jsou ale jinde, zejména neexistuje rychlé vlakové spojení s Kladnem (a letištěm) a Blanka nám také „nadělila" nová auta. Investice přitom mají jít především do podpory veřejné dopravy.
Jan Sládek 

Jitka Sedlářováprovozní Domu Jógy na Praze 5
Klientky většinou parkují v obchodním domě poblíž. Potíž s parkováním máme spíše jako zaměstnanci. Kolem Domu jógy je to s parkováním opravdu špatné. Před domem je víceproudá silnice a za domem je parkování placené, navíc tam potřebujete karty, ve kterých se zatím málokdo vyzná.

Petr Bláhamanažer restaurace Kulaťák v Praze 6
Klientela trochu prořídla. Lidé se to ale naučí. Personál je informovaný, a pokud se zákazník zeptá, je schopný poradit, kde jsou parkovací hodiny a co je kde třeba zaplatit. Zavedení zón zkomplikovalo situaci hlavně zaměstnancům. Hodně lidí dojíždí ze Středočeského kraje. Pracujeme hlavně v noci, kdy chybí spoje. Jsme nuceni jezdit auty, ale ta není kde zaparkovat. Nejlepší by bylo zavedení záchytných parkovišť.

Ondřej Krátkýspoluzakladatel Liftago
Parkovací systém je problematický, řeší bohužel spíše následky místo příčin dopravní situace. Řešením jsou lepší podmínky pro alternativní druhy dopravy, aby pro lidi bylo prostě pohodlnější cestovat jinak než vlastním autem. Město by nadto mohlo omezit počet aut ve městě například uvolněním podmínek pro systémy sdílených aut či kol. Aktuální systém parkovacích zón dělá problém i v taxislužbě. Kontrolní vozy policie často znamenají i pokuty pro taxíky, které musí účtenkami z jízd prokazovat, že si pokutu nezaslouží, protože v parkovací zóně čekali na zákazníka.
Ondřej Krátký

Čtěte také: Názory k podobě nových stanic metra D