„Oprava této plastiky z roku 1907 trvala i s přípravou jeden rok. Ocelová konstrukce, která nese křídla, byla značně zkorodovaná a hrozilo zhroucení celé plastiky. Po opravě se křídla znovu zlatila, použilo se celkem 4875 plátků 24 karátového zlata,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Usazování křídel začalo v 10.45.

Fantova budova na pražském hlavním nádraží.
Správa železnic vypsala tendr na obnovu historických sálů Fantovy budovy

Oprava fasády a střechy Fantovy budovy začala v červnu 2019. Práce provádí společnost Avers, vyjdou na více než 200 milionů korun. Hotovo má být letos v květnu, následně Správa železnic zahájí práce v interiéru. Aktuálně běží tendr na první etapu, která zahrnuje velké sály nádraží. Předpokládaná cena je 318 milionů.

Zdroj: DENÍK/Michal Bílek

Dopravní význam Fantovy budovy, která byla dokončená v roce 1909, upadl v roce 1977, kdy byla otevřena nová odbavovací hala nádraží směrem do Vrchlického sadů. Správa železnic se nyní snaží historickou část nádraží oživit řadou projektů.

Železniční stanice Praha - Hostivař.
Doprava i mrakodrap. Hostivař a Horní Měcholupy čekají velké změny