Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zklidnění Korunovační budí vášně. Zahltí „Kulaťák“?

Praha - Na vytížené Korunovační by v následujících měsících mělo začít testování zúžení ulice ve směru na Letnou ze dvou do jednoho pruhu. Má ukázat, jestli opatření, zajišťující větší bezpečnost pro chodce, nezahltí provoz.

20.4.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Poslední kontrolní den na stavbě v Korunovační ulici.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Rušná Korunovační ulice, propojující Dejvice a Letnou, prošla loni kompletní rekonstrukcí. Její mnohaměsíční uzavření znamenalo problém pro Vítězné náměstí, jehož dopravní zahlcení je dlouhodobým trnem v oku Prahy 6. Nyní se plánuje zúžení frekventované ulice, na které nakonec předběžně kývla i radnice šestky. Ovšem s podmínkou, že půjde jenom o testovací provoz s následným vyhodnocením dopadů na dopravu.

Zatím není možné určit přesné datum 

Zúžení dvou pruhů za mostem přes železnici směrem na Letnou do jednoho prosazuje radnice Prahy 7. Přecházet přes dva pruhy je podle ní pro chodce nebezpečné. Na jednom, případně obou přechodech umístěných na opačných stranách bloku domů mezi ulicemi Nad Královskou oborou a Jana Zajíce proto mají jeden pruh nahradit ostrůvky.

Kdy se tak stane, zatím není jasné, pravděpodobně však do léta. „Zatím není možné určit přesné datum, ale ostrůvek by v Korunovační ulici mohl vzniknout maximálně v řádu několika měsíců," uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Pokud dopravní odbor magistrátu, který má opatření na starosti, nestihne zúžení otestovat do léta, bude muset zřejmě počkat do podzimu. Technická správa komunikací (TSK) chce během letních měsíců provést měření hluku za plného provozu, bez kterého není možné zrekonstruovanou vozovku zkolaudovat.

Radnice pro, Dolínek proti

Na první pohled drobná úprava budí řadu vášní. Korunovační vedle Milady Horákové představuje jednu ze dvou hlavních tras z Dejvic do centra. Z toho důvodu je jakékoliv omezování či zužování silnice předmětem vyhrocených diskuzí.

Radnice šestky nakonec přes počáteční odpor s testovacím provozem souhlasila na základě dopravní simulace, kterou zpracovala TSK. „Podle ní je po zavedení opatření možné očekávat zpoždění v rámci třiceti sekund a kolona, která by se mohla vytvořit, by byla dlouhá 24 metrů. Pokud se v ostrém provozu potvrdí, že dopady jsou takto minimální, tak asi nebude důvod opatření rušit," uvedl starosta šestky Ondřej Kolář. „Pokud by to ale mělo výrazněji zahltit Vítězné náměstí, tak Praha 6 bude trvat na svém původním stanovisku, že opatření nechceme," zdůraznil.

Dvě městské části se nakonec dohodly

Přístup Koláře ocenil místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský, který se pokouší zklidnění Korunovační prosadit už delší dobu. „Magistrát nám řekl, že do toho nepůjdou, dokud nebude shoda mezi Prahou 7 a Prahou 6," vysvětlil s tím, že rekonstrukce ulice podle něj jen posílila nutnost větší ochrany chodců. „Kvůli tomu, že tam nově nejsou kostky, ale asfalt, jezdí auta rychleji a přechod přes dva pruhy je opravdu riskantní," doplnil.

Dvě městské části se tedy nakonec dohodly. Proti plánu je však možná trochu překvapivě náměstek primátorky Petr Dolínek, a to i přes to, že právě pod něj spadá dopravní odbor, který omezení připravuje. Zúžení podle Dolínka může znamenat problémy zejména v případě výpadku tunelového komplexu Blanka.

Starosta Kolář nechápe stanovisko náměstka Dolínka

„Chápu, že Praha 7 prosazuje opatření v zájmu Prahy 7, ale doprava musí být jasná a logická, zvlášť v situaci, kdy jsou z Dejvic jenom dva výjezdy. Může nastat situace, kdy vypadne provoz Dejvického a Bubenečského tunelu, a v ten moment je Korunovační naprosto zahlcená auty. Když ji zúžíme, tak tím vše jen zhoršíme," vysvětlil svoje stanovisko. Souhlas starosty Prahy 6 Koláře prý nechápe.

Starosta Kolář zase na oplátku nechápe stanovisko náměstka Dolínka. „Myšlenkovým pochodům pana Dolínka už opravdu přestávám rozumět. Zúžení Korunovační byl návrh magistrátu, se kterým jsme zpočátku nesouhlasili a se zkušebním provozem souhlasili až na základě provedené mikrosimulace," zakončil.

Autor: Petr Schreib

20.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení