Kromě policistů, zdravotníků, úředníků nebo postižených totiž ponechala parkovací místa také divadlům. Zadarmo mohou parkovat rovněžzaměstnanci kulturního centra Akropole vKubelíkově ulici, kterévlastní současný radní Pavel Hurda (ODS). Městská část jim totiž ponechala uobjektu značku zakazující zastavení a stání všem automobilůmvyjma jejich. Podle magistrátu je takové jednání nepřípustné, zatím proti němu ale nikdo nezakročí.
Značky pro kapely
„Nikdo znás místa nezneužívá, všichni máme parkovací kartu, takže soukromými vozy parkujeme vzónách,“ řekl ředitel Art Frame Paláce Akropolis Lubomír Schmidtmajer. Podle něj je vulici značka proto, že několikrátdo týdnevcentru vystupují kapely, které si sebou vezou aparaturu, a potřebují mít místo na její vyložení.
Tím před časem argumentoval také Hurda, který popírá, že by Akropoli kzískání dopravní značky nějak dopomohl. Lidé zKubelíkovy ulice však protestují: „My platit musíme, a zaměstnanci centra si stím vrásky dělat nemusí?“
„To, že by parkovací kartičky soznačením využívali jen účinkující nebo kapely, není pravda. Běžně tam nechávají svá auta zaměstnanci, co sedí vkanceláři,“ sdělil obyvatel Kubelíkovy ulice Michal Konvička.
Umístění dopravního značení sdodatkovou tabulkou před pěti lety odsouhlasili zastupitelé. Od té doby na místě zůstala, přestože instituce měla před spuštěním zón značky srezervé na své náklady odstranit. Výhoda totiž měla se spuštěním zón pozbýt platnosti.
„Vyčleněná místa před Akropolí zůstanou, stejně tak jako před Divadlem Járy Cimrmana. Před vznikem zón jsme to stanovili místní úpravou stím, že budou fungovat jako místa pro zásobování,“ uvedl vedoucí odboru dopravy žižkovské radnice Martin Vančura.
Raději stejná pravidla
Pravidla magistrátu ovšem svyhrazenými místy pro divadla nepočítají. Například usnesení číslo rady hlavního města číslo 5231říká, že budou zrušena všechna vyhrazená stání vzóně svýjimkou míst pro policii, záchrannou službu, zastupitelské úřady, těžce tělesně postižené a míst pro magistrát nebo městské části.
„Zóna vPraze 3by měla být zajedno sprvní a druhou městskou částí. Vprvé řadě předpokládám, že situaci si pohlídají firmy, které vyhrazené stání nemají a že se obrátí na radnici, aby výjimky zrušila. Systém by bezesporu měl fungovat pod jednotnými pravidly, ale nepředbíhal bych současné době. Nebyl jsem tam a nevím, zda jsou reservé vyznačeny,“ uvedl ředitel odboru dopravy Jan Heroudek.
Potvrdí-li se ale, že Praha 3nerespektuje podmínky, magistrát začne situaci řešit. Konkrétnízáměr nebo sankce ale ředitel Heroudek neuvedl.
LUCIE BOHÁČOVÁ, HANA VÁLKOVÁ