Jako první se začne stavět část ze stanice Depo Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Další pokračování ve směru do centra, o kterém v úterý diskutovali zastupitelé Prahy 3, je zatím ve fázi úvah. Pražský institut plánování a rozvoje (IPR) nedávno dostal od rady hlavního města za úkol jednotlivé možnosti do konce roku prověřit.

Podle starostky Vladislavy Hujové (TOP 09) má Žižkov velký potenciál rozvoje, obyvatel přibývá, městská část proto metro potřebuje. Zastánci varianty metra vedoucího na náměstí Republiky ale tvrdí, že metro D má smysl pouze při propojení s ostatními linkami metra a s železnicí. Stanice Hlavní nádraží by byla přestupní na linku metra C a stanice Náměstí Republiky na linku metra B.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků. Radní nedávno rozhodli, že na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliard korun.