Zrekonstruovaný odbor za 11 milionů korun prošel vylepšením hmatatelným i virtuálním. Při vstupu přivítá klienty moderní recepce se světlým obložením, informační panely a pořadník. „Živnosťák“ je vybaven i LCD obrazovkou, a je pokryt wi-fi signálem. „S rekonstrukcí jsme počítali v rámci naší koncepce Úřad přátelský podnikatelům, nicméně jednotlivé prvky vlastně navrhli sami podnikatelé – klienti, kteří se zúčastnili průzkumu spokojenosti,“ řekl Martin Slavík, tajemník městské části.

Vylepšení zkrátí lidem čas

Průzkum se prováděl už před třemi lety, přesto zastupitelům ukázal, co klienti chtějí: nové služby, informační centrum a moderní systém objednávek. Podnikatelé proto mohou komunikovat s radnicí prostřednictvím internetu nebo si zamluvit schůzku díky objednávkovému systému
a sms. „Snaha byla a je, aby lidé na živnostenském odboru strávili co nejméně času,“ dodal starosta.

Právě systém objednání konkrétního termínu schůzky je lahůdkou. Stačí zaslat sms třeba ve tvaru: „obj rn novak“ a za normální tarif poslat na telefonní číslo úřadu. V případě úspěšné objednávky klient vzápětí obdrží čtyřmístný kód.

„Věříme, že oprávněné požadavky našich podnikatelů se nám podařilo beze zbytku splnit. Protože lidskou sílu – software – máme dobrou, na tu nám chodily pochvaly, teď jsme tedy vylepšili i hardware,“ použil počítačový příměr Lipovský.