Ministři byli do Lán pozváni na 10:00, přijeli ale o hodinu dříve, aby se ještě před jednáním s prezidentem poradili. Několik minut po 10:00 je pak minibus se Zemanem a členy jeho poradního týmu odvezl do lánského loveckého zámečku.
Zeman dlouhodobě prosazuje, aby vláda uvolnila více peněz na investice, a to především v dopravních stavbách. Prezident nedávno pozitivně ohodnotil přebytek státního rozpočtu, pokles investic ale označil za jeho slabé místo. Nízké investice se podle něj mohou v budoucnu nevyplatit.
Babiš novinářům řekl, že si i přes kritické hlasy nemyslí, že by se v Česku stavěla dopravní infrastruktura nedostatečně. Na schůzce ujistil Zemana, že ministr dopravy bude mít finanční krytí na jeho dopravní investice a projekty.
Podle ministra financí bylo na straně prezidenta "vícero expertů", kteří názoru ministrů za ANO oponovali. "Měl jsem z toho ale pocit, že jsme skutečně přesvědčili pana prezidenta, že se staví," poznamenal.
Věcná debata
Podle Ťoka byla debata věcná. Panovala podle něj shoda, že bude pravděpodobně potřeba do budoucna změnit kompetenční zákon a radikálně zjednodušit stavební řízení, aby příprava staveb netrvala až 15 let, ale maximálně pět či šest let.
Brabec poznamenal, že je před prvním čtením novela stavebního zákona. Koalice má podle něj ambici, aby byla novela projednána ještě současnou Sněmovnou. "Kromě toho já mám teď těsně před předložením do vlády takzvanou transpoziční novelu EIA, která by měla dál ještě zkrátit proces EIA řádově možná o měsíc, o dva," řekl.
Ministerstvo pro místní rozvoj podle něj také chystá rekodifikaci stavebního práva. Cílem bude, aby se snížil počet ministerstev zabývajících se stavebním řízením. Označil to za úkol příští vlády.