Nová zastávka umožní přestup na metro z vlaků jedoucích z Dobříše nebo Čerčan, hotová má být do konce letošního roku.

„Smlouva na stavební práce byla podepsána minulý týden a během několika dní by se na stavbě mohlo začít pracovat," uvedl Ptačinský. Kačerovská zastávka je součástí přípravy takzvaných tangenciálních linek, které by měly spojovat okrajové části Prahy a doplnit síť městské hromadné dopravy o rychlé vlakové spojení po vzoru německé S-Bahn.

Zatím se diskutuje o zavedení dopravy ve zhuštěném intervalu, který by odpovídal městské dopravě, na tratích z Radotína do Vysočan přes Smíchov a Vršovice, z Hostivaře do Holešovic přes Libeň, z Vysočan do Hostivaře přes Malešice a z Radotína do Běchovic právě přes Kačerov.

Napojení na čtvrtý tranzitní železniční koridor

Kromě Kačerova by v Praze měly do tří let vzniknout nové zastávky Eden a Zahradní Město v rámci modernizace železničního napojení na čtvrtý tranzitní železniční koridor. Mezi Holešovicemi a Bubenčí by do letošního podzimu měla být otevřena zastávka Podbaba.

Nová zastávka dále vznikne v rámci pražské železnice i v Běchovicích. Ta by měla stát blíže centru Běchovic, zatímco nynější je na jejich okraji. Náklady na její vybudování budou 35 milionů korun. Praha zvažuje kromě Běchovic novou zastávku i v Rajské zahradě v Praze 14.

Od roku 2015 se rovněž připravuje rozsáhlý projekt modernizace železničních stanic v hlavním městě, která by měla být financována z evropského Operačního programu doprava II. Renovací by měla projít i ocelová hala zastřešující pražské hlavní nádraží. Soutěž na její opravu je součástí balíku stavebních zakázek za 54 miliard korun, které v tomto týdnu oznámil ministr dopravy Antonín Prachař.