„Zprovoznění záměru je žádoucí směřovat až po dobudování jihovýchodní části Pražského okruhu v úseku Běchovice - D1 a po výstavbě mimoúrovňových křižovatek Průmyslová - Poděbradská a Kbelská - Kolbenova," píše se v dokumentu.

Úřad žádá posudek vlivu na životní prostředí 

Překladiště chce stavět firma Rail Cargo Terminal Praha. Na ploše 80 tisíc metrů čtverečních počítá se dvěma jeřáby na manipulaci s kontejnery, šesti železničními kolejemi a umístěním až 900 kontejnerů. Podle projektu by stavba mohla začít v roce 2019, v provozu by mohl být v roce 2020. Záležet bude ale na vydaných povoleních.

Úřad žádá posudek vlivu na životní prostředí EIA, který má obsahovat například měření hluku a emisí, dopravní studii a posudek vlivu na ráz krajiny. Nutné je podle něj také prověřit alternativy napojení terminálu na městský okruh u Balabenky a napojení na Průmyslovou ulici. Vadí mu také kácení až 1200 stromů a množství keřů.

Malešicko-strašnická zóna by se měla stát novou čtvrtí 

Magistrát také navrhuje posoudit variantu asi 1400 metrů východně, jižně od Objízdné ulice v Kyjích. Kamiony by tak mohly vyjíždět přímo na Štěrboholskou spojku. Brána pro vjezd kamionů by navíc měla být umístěna ve směru od zástavby.

Se záměrem nesouhlasí okolní radnice Prahy 9, 10, 14 a 22. Jejich obyvatelé podepisují proti záměru petici. Podle Prahy 10 by se malešicko-strašnická průmyslová zóna měla v budoucnu stát novou městskou čtvrtí. Praze 9 vadí navýšení provozu. Terminál by měl nahradit končící nákladové nádraží na Žižkově, podobný je v nedaleké Uhříněvsi.

Čtěte také: Kam s ním? Po Praze 10 nechce na svém území překladiště ani čtrnáctka