Když loni na podzim rekonstrukce lávek na mostě finišovaly, mělo na řadu přijít ještě zábradlí u schodů před samotnou konstrukcí. Kulturní památku z roku 1901 měly podle původního projektu totiž „ozdobit“ červenobílé trubky.

Změnit tento detail si vyžádalo obrovské byrokratické úsilí. Bezpečnostní zábrana musela před schody chránit především lidi se zrakovým postižením.

„Když jsem projekt loni na podzim viděl, byl jsem s ním nespokojen. Červenobílé zábradlí lidé opravdu nemají rádi. Změnu probrala komise pro bezbariérovost, s žádným řešením nepřišla, chtěla to tam nechat,“ popsal radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Ten proto na konci letošního ledna svolal na místo zástupce silničního správního úřadu a dopravní policie. Společně zde pak navrhli řešení s cyklostojany v antracitové barvě. Nepotřebnou se ukázala také dopravní značka se zákazem odbočení vlevo, ze které se stal pouze vizuální smog.

Zapotřebí pak bylo nakreslit projekt. Tento úkol dostalo z Technické správy komunikací (TSK) oddělení dopravního inženýrství, které následně podalo žádost na silniční správní úřad, jenž poté projekt schválil.

Nekonečná byrokratická štafeta

Samotnou realizaci řešila tři další oddělení TSK - odstranění kusů starého zábradlí zařídil oblastní správce, stojany nainstalovalo oddělení cyklodopravy a dopravní značku odstranilo oddělení dopravního značení. 

„Zásadní bylo, aby s tím souhlasil silniční správní úřad. Tomu trvala příprava tři měsíce. Výsledek si pak předala oddělení mezi sebou a za měsíc bylo hotovo,“ popsal Scheinherr.

To ale nebylo všechno. Podobně bylo nutné napravit předmostí na smíchovském břehu, které mělo rovněž „ozdobit“ červenobílé zábradlí. Zde bylo třeba získat ještě souhlas památkářů. Nakonec zde stojí úhelníkové zábradlí se zeleným odstínem, které mostní konstrukci kdysi zdobilo.