Na ministerstvu dopravy tak nově běží správní řízení o její přeměně. Správa železnic obrat vysvětluje tím, že město mělo původně zájem o trať pro vedení tramvajových kolejí.

Získá ji město?

Jenže právě magistrát podal námitku proti jejímu zrušení, neboť by ji rád využil k odvozu materiálu při stavbě městského okruhu.

Současný stav Nákladového nádraží Žižkov.
Praha zkřížila plán na zrušení tratě na Žižkov, hodlá odvážet zeminu

„Až v průběhu řízení byla podána námitka, podle které byla zjištěna možnost využití tratě pro staveništní dopravu při výstavbě městského okruhu. Na základě toho Správa železnic zažádala o zastavení správního řízení ve věci rušení dráhy a jeho nahrazení správním řízením ve věci změny kategorie dráhy,“ uvedl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš. Podle něj po přeměně dráhy začne jednání o převodu do majetku města.

Důležitá tepna

Správa nepoužívanou žižkovskou trať odřízla od sítě loni v listopadu při opravě malešické tratě po nehodě, když výhybku číslo 7 neobnovila.

Rychlý zásah ocenili především nákladní dopravci, pro které je trať přes Malešice důležitou tepnou. Věc ale šetří Drážní úřad pro podezření, že výhybka byla zlikvidována bez náhrady nelegálně.

V Malešicích vykolejil nákladní vlak.
V Malešicích vykolejil nákladní vlak. Linka S49 končí v Libni