Jedná se například o rekonstrukci Negrelliho viaduktu, druhé části modernizace traťového úseku Libeň – Běchovice, trati do Úval, či do Berouna.

Podle zpráv ze včerejšího jednání dopravního výboru zastupitelů se pak v současné době ani příliš neřeší úprava napojení vlaků na nádraží v Podbabě v souvislosti s prodloužením tramvajové trati do této lokality, stavba přitom bude už brzy zahájena. I proto bude odeslán urgentní dopis na Správu železniční dopravní cesty, aby se věcí zabývala.

„Pokud by se tato věc neřešila, pak bychom ani nemuseli trať prodlužovat,“ řekl místopředseda výboru Karel Březina (ČSSD).

„Stav rozvoje železničních tratí v Praze je velmi tristní. Rozpočet SFDI na rok 2010 s výhledem na roky 2011, 2012

schválený parlamentem v prosinci loňského roku obsahuje pouze stavby modernizace traťového úseku Praha-Běchovice – Úvaly a optimalizace trati Lysá nad Labem-Praha-Vysočany 1. stavba, celkem činí investiční náklady 2,426 miliardy korun,“ řekl na jednání výboru Pavel Adámek, zmocněnec pro železnici společnosti Ropid.

Sdělil také, že v podstatě ze den na den by mohla být zahájena optimalizace trati z Holešovic do Bubenče, která souvisí se zmíněným prodloužením tramvajové trati v Podbabě, za 1,2 miliardy korun, tuto akci se ale nepodařilo protlačit přes ministerstvo dopravy.

Do modernizace nejdou žádné peníze

„Rozvoj železnice v Praze je celkem ve srabu. Je nutné, aby stát výrazně posílil financování této oblasti, dnes sem neputuje v podstatě skoro ani koruna. Praha by měla vytvořit tlak, aby začaly finance do modernizace proudit,“ sdělil dále Adámek.

I u dalších plánovaných akcí jsou téměř ve všech případech stavby v časovém skluzu, způsobeném nedostatkem finančních prostředků.

Jedná se například o mimoúrovňové křížení v Libni, druhou stavbu, zdvoukolejnění úseku Libeň – Malešice a zastávku Depo Hostivař. „Stavba není zařazena ani ve výhledu SFDI, nelze očekávat posun před rokem 2012,“ píše se v oficiálním dokumentu Ropidu, který má Pražský deník k dispozici. Přitom zmíněný úsek by v budoucnu umožnil zavedení tangenciálních linek městské hromadné dopravy.

Financování není zajištěno také u modernizace trati z Hostivaře na hlavní nádraží se zastávkami Zahradní Město a Praha-Eden. Podobné je to dále s úsekem Smíchov – hlavní nádraží se zastávkou Výtoň/Vyšehrad, zde ale stavba naráží také na odmítavá stanoviska památkářů v souvislosti s rekonstrukcí stávajícího mostu a přilehlého viaduktu.

Mezi dalšími prioritami je pak výstavba tunelu na trase Praha – Beroun, kde je ale vše ve stádiu příprav a ještě není vyjasněné, technické řešení této akce.