Vedení města se v roce 2013 v souvislosti s připravovaným zprovozněním Blanky zavázalo mimo jiné k instalaci semaforů, třeba na několika místech v ulici 5. května. Slíbilo zklidnění okolí stanice I.P.Pavlova a Národního muzea a zákaz vjezdu aut na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží. Většina opatření ale podle Stropnického zatím zůstala nesplněna. Magistrát za to trvale čelí kritice nejen koaliční Strany zelených, ale i radnic a neziskových organizací.

Zklidnění dopravy v Praze

„Vysíláme jasný signál: zklidnění dopravy v centru, zejména na obou nábřežích a na severojižní magistrále, musí být připravováno a realizováno, i když Technická správa komunikací klade odpor," řekl Stropnický. „Zatím vidím jen přípravy dalších dopravních staveb vyvolaných Blankou opět pro auta – Blanka II., Radlická radiála – a to jde proti smyslu tunelu, který měl právě dopravě ve středu města ulehčit," doplnil.

Dolínek Stropnického tvrzení odmítá. „Pracuji na opatřeních kolem Blanky neustále a rád tento materiál na výboru projednám," uvedl.

Tunel Blanka je součástí městského okruhu Prahy. Šestikilometrový tunel, který až po křižovatku Malovanka vyšel na 43 miliard korun, se po řadě odkladů otevřel loni v září.

Blankou denně projede v průměru asi 75 tisíc aut. Doprava se po otevření tunelu výrazně zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic. Méně aut jezdí po Veletržní ulici a ulici Milady Horákové. 

Čtěte také: Tunelem Blanka projede denně v průměru přes 75 tisíc automobilů