Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pěší zóna na Smetanově nábřeží je zatím snem

Praha /VIDEO/ - Lide pražský,tvůj odvěký sen stal se skutečnností! Po rekonstrukci Smetanova nábřeží včera slavnostním přestřižením pásky otevřeli primátor Bohuslav Svoboda a jeho první náměstek Karel Březina novou pěší zónu, která sahá od Národního divadla ke Karlovým lázním.

30.8.2011 1
SDÍLEJ:

PRIMÁTOR A JEHO NÁMĚSTEK ve vzájemném objetí po společném přestřižení pásky při otevření nové pěší zóny...Foto: Deník/Jan Horák

Otevření pěší zóny včetně slavnostního ceremoniálu bylo však jen happeningem iniciativy Auto*Mat, který včera dopoledne uspořádala na chodníku u tramvajové zastávky Karlovy lázně. Iniciativa však hodlá zřízení skutečné pěší zóny v těchto místech prosadit. Sepsala proto i příslušnou petici, pod jejíž text vyzývající pražský magistrát ke zřízení zóny přibyly včera první stovky podpisů.

„Smetanovo nábřeží je ostudou Prahy. Místem s nejkrásnějším výhledem na pražské panorama procházejí denně desítky tisíc Pražanů i turistů. Téměř celou ulici přitom zabírají pomalu se sunoucí auta – a ve většině z nich sedí jediný člověk,“ poznamenal Vít Masare, mluvčí Auto* Matu.

Zklidnění Smetanova nábřeží podle členů Auto*Matu sliboval již v roce 2005 primátor Pavel Bém (ODS). Nábřeží se ale pro dopravu uzavírá pouze jednou ročně v rámci Týdne mobility.

O prázdninách byla ulice pro dopravu částečně uzavřena kvůli opravě tramvajové trati, což podle Auto*Matu bylo ideální příležitostí k vytvoření pěší zóny. „Vyzvali jsme k tomu primátora Svobodu i radního Březinu, oba však odmítli. Proto spouštíme petici a žádáme Pražany o podporu,“ uvedl Masare.

K požadavku vytvoření nové pěší zóny se připojily například fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy, Nová scéna Národního divadla a některé restaurační provozy na nábřeží, které trápí hustý automobilový provoz.

Požadavky podložené fakty

Auto*Mat podpírá své požadavky studií, podle níž největší díl z dopravy na nábřeží zabírá automobilová tranzitní doprava – 28 procent. Naopak nejmenší podíl – 0,2 procenta – patří autům s cílem cesty na nábřeží či v okolí.

„Smyslem není přesouvat automobilovou dopravu z těchto míst na náhradní trasy, smyslem je, aby sem ta doprava vůbec nesměřovala. To znamená začít ji odklánět již na úrovni Braníka či Podolí,“ řekl na dotaz Deníku Vratislav Filler, geodet a autor studie. „Jinak je ovšem objízdná trasa – Strahovský tunel – vzdálena pouze dva kilometry,“ podotkl Filler.


Autor: Jan Horák

30.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Finančník Petr Kellner.
25

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Nový šéfdirigent České filharmonie Byčkov má smlouvu na pět let

Ředitel České filharmonie (ČF) David Mareček dnes v pražském Rudolfinu za přítomnosti ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) podepsal pětiletou smlouvu s novým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem. Čtyřiašedesátiletý Američan ruského původu filharmonii povede po zesnulém Jiřím Bělohlávkovi. Semjon Byčkov byl jmenován šéfdirigentem a hudebním ředitelem České filharmonie od sezony 2018/2019. Orchestru se současně ujmou dva hlavní hostující dirigenti Jakub Hrůša a Tomáš Netopil.

Soud zaslal lobbistovi Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu

Městský soud v Praze zaslal v pátek lobbistovi Marku Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu. ČTK to řekla mluvčí soudu Markéta Puci. Kdy musí Dalík nastoupit do vězení, sdělí mluvčí až poté, co si lobbista zásilku vyzvedne.

Středoškoláci půjdou volit. Chtějí o zemi rozhodovat

Maturitní třída pražského víceletého gymnázia. Skupina dívek, které letos poprvé půjdou volit, se baví, komu dá hlas. Katka váhá mezi TOP 09 a ODS, Karolína, Vendula a Veronika to hodí Pirátům, Anna topce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení