Technická správa komunikací (TSK) rozhodla kvůli zhoršenému stavu a zvětšující se prasklině v noci na 24. října o uzavření mostu s označením X022 pro veškerou dopravou. Po čase byla konstrukce navazující na Hlávkův most podepřena a začaly pod ní znovu jezdit tramvaje. Ale podobně jako při cestě přes nedaleký Libeňský most nemají cestující zrovna příjemný pocit.

Technici nejprve o dva centimetry oddálili od mostní konstrukce provizorní podpěry, které jsou pod mostem instalovány od jeho říjnového uzavření. Odstranili dosavadní čidla a následně most osadili potřebnými snímači. Pak přišly na řadu náklaďáky s tím, že lidé TSK byli připraveni i na variantu, že se nemusí zatěžkávací zkouška v případě problému z bezpečnostních důvodů dokončit

"Velice děkuji za profesionalitu a velice dobře vedenou práci pod vedením firmy INSET, ve spolupráci s TSK, Kloknerovým ústavem a firmou Pontex. Vzhledem k složitosti konstrukce a celého provedení zkoušky zde fungovala odborná komise složená z těch největších expertů všech partnerů. Zkouška proběhla bez potíží a nyní již jsou výsledky vyhodnocovány," uvedl na facebookovém profilu náměstek Scheinherr.

Výsledky pak odpovědným osobám napoví, jak mají dál postupovat. Vrátí se na most auta? Bude nutné konstrukci zbourat? Nebo ještě více podepřít? Jasněji by mohlo být po víkendu.