Původní návrh počítal s tím, že na náměstí I. P. Pavlova zmizí zábradlí, vzniknou nové přechody a část náměstí bude vydlážděna. Další úpravy se pak dotýkaly prostoru kolem Národního muzea.

Vznikne dopravní model dopadu 

Návrh byl podle Krnáčové a zástupců hnutí ANO nekonkrétní. Podle nich v něm chyběl popis a vizualizace opatření a jejich případné dopady na plynulost dopravy. Se samotnou myšlenkou zklidnění magistrály ale ANO problém nemá.

Magistrát musí podle dnešního rozhodnutí zastupitelstva nechat zpracovat dopravní model dopadu a grafické znázornění změn na mapě. Mělo by taky zajistit souhlas dotčených městských částí a vyčíslení nákladů.

Diskuse o úpravách 

Ředitel Technické správy komunikací (TSK) při dnešní rozpravě uvedl, že je model z roku 2012, podle nějž by změny, které souvisejí se zklidněním magistrály, snížily průjezdnost asi o třetinu. Podle náměstkyně Petry Kolínské, která návrh úprav  předložila, se tento model týká staršího plánu, který mimo jiné zahrnuje např. snížení počtu pruhů. To nový návrh neobsahuje.

Podle Kolínské půjde o drobné úpravy, které nebudou mít větší vliv na plynulost dopravy. Podle ní jde o první krok v dlouho připravovaném plánu, k němuž vznikla řada studií. S tím nesouhlasí  radní pro zdravotnictví Radek Lacko. Změny jsou krokem k dalším úpravám a je proto nutné mít jasnou analýzu dopadů.

Pro Zelené jde o zásadní otázku 

Vznikla ostrá diskuse mezi členy koalice. Pro Zelené je otázka zklidnění magistrály zásadní. „Je to jeden z podstatných důvodů, proč jsme vůbec s vámi šli do koalice," uvedl Matěj Stropnický, zastupitel a předseda dopravního výboru. Uvedl také, že o zklidnění magistrály se hovoří už dlouho, ale stále se odkládá.

Zastupitel za ODS Filip Humplík pak vyzval ČSSD a ANO, aby vypověděly s Trojkoalicí koaliční smlouvu. Podle předsedy klubu Top09 Václava Novotného rada už není schopna rozhodovat a navržená opatření jsou marginální.

Severojižní magistrálou projedou denně desítky aut a tato komunikace, procházející centrem metropole, spojuje Prahu 4 a Prahu 7.