Koalice podle Dolínka zcela bezprecedentním způsobem zamlžuje konkrétní určení a oprávněnost kapitálových výdajů. Jako jednoznačný příklad uvedl rozpočet na stavbu tunelu Blanka, který byl zařazen do kapitoly finančních rezerv bez další specifikace.

Sociální demokraté by byli ochotni uvažovat o podpoře rozpočtu, pokud by bylo vyřešeno alespoň financování tunelu Blanka, dostavby trasy metra A a obnovy vozového parku pražského Dopravního podniku.

Za klíčovou roli opozice považují pražští sociální demokraté kontrolu pražských radních. Chtějí proto, aby opozice měla v kontrolním výboru většinu a aby jeho předsedou byl sociální demokrat Karel Březina.

Kontrolovat dopravní výbor chce ČSSD proto, že v nadcházejících letech se bude rozhodovat o klíčových investicích do dopravní infrastruktury, včetně rozvoje pražského metra i o dalším fungování Dopravního podniku. Koalici navrhnou, aby mu předsedal sociální demokrat Miloslav Ludvík.

Nový šéf dopravního podniku

Pražská ČSSD, kterou po odstoupení předsedy Petra Hulinského povede do příští krajské konference, která zvolí nového předsedu, Jiří Bodenlov, rovněž očekává transparentní výběr nového šéfa Dopravního podniku. Soudí, že by měla být ustavena výběrová komise, ve které by měla mít své zastoupení i opozice.

ČSSD se rovněž obává, že pravicová koalice přistoupí k dalším sociálním škrtům. Soudí, že ODS a TOP 09 v nejbližší době zruší jízdné zdarma pro děti do 15 let a pro seniory nad 65 let. Tyto slevy patřily k hlavním programovým bodům sociální demokracie, zdůraznil Březina.

Nová koalice má ale v pražském zastupitelstvu takovou většinu, že hlasy opozice ke schválení rozpočtu nepotřebuje.