Už loni možný vznik zastávky projednávala Praha 1 s magistrátem, Ropidem, dopravním podnikem a Technickou správou komunikací, kdy se vybudování zastávky předjednalo. Nedávno se pak uskutečnila schůzka Prahy 1 s dopravním podnikem. 

„Celá situace je nyní v řešení, kdy se zabýváme především technickou proveditelností této věci," řekl místostarosta první městské části Richard Bureš.

Je totiž třeba zamezit tomu, aby se kvůli nové zastávce tvořily směrem k Palachově náměstí kolony automobilů, které po kolejích touto jednopruhovou cestou jezdí.

„Správného nastavení dopravní preference MHD a plynulosti dopravy lze docílit díky vhodnému upravení světelného značení. Tedy, aby v případě příjezdu tramvaje na křižovatku nepadla na semaforu červená, ale aby mohla jí mohla tramvaj i automobily plynule projet," popsal Bureš.

Zastávka chybí

Pokud se podaří problém s dopravou vyřešit, má vybudování nové zastávky podporu společnosti Ropid, jež má na starost organizaci pražské hromadné dopravy. „Podle našeho názoru tam zastávka chybí. To, že je v současné době jen v jednom směru, je lehce matoucí," tvrdil mluvčí společnosti Filip Drápal.

Nyní je na Smetanově nábřeží směrem k Palachově náměstí jen zastávka Národní divadlo před budovou Hollar, a pak až zastávka Staroměstská. Zastávka Karlovy lázně v tomto směru chybí, přestože opačným směrem tomu tak je.

Čtěte také: Sokolovskou nepojedou tramvaje od soboty téměř tři měsíce