Výpadek podle mluvčího nastal už dopoledne, byl ale menšího rozsahu. „Ve 12.20 hodin nastal výpadek většího rozsahu, který ovlivnil tři čtvrtiny pracoviště," uvedl. „Příčinu zatím neznáme, budeme pracovat na opravě tak, aby v pondělí zákaznické centrum opět normálně fungovalo," doplnil. V pátek se centrum uzavřelo už v 15.30 hodin. Zájem nebyl tak velký, jako tomu bylo v týdnu.

Operátor v uplynulých týdnech zaznamenal zvýšený zájem o služby týkající se opencard. Podle mluvčího to souvisí s výměnou karet, kterým končí platnost. Kancelář v Jungmannově ulici je jediným místem, kde si mohou cestující o opencard zažádat a vyzvednout ji. On-line služby operátor neposkytuje.

Stöckl uvedl, že do konce roku by si mělo opencard vyměnit zhruba 160 tisíc cestu­jících. O novou kartu ale prý nakonec požádá jen zhruba 40 procent z nich. Zda zvýšený zájem souvisí i s nedávným zlevněním ročních kuponů na MHD, nepotvrdil. Pro levnější kupon, který platí od začátku července, si přišlo už několik tisíc cestujících.

Projekt opencard, který pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS), stál Prahu minimálně 1,35 miliardy korun a vlastní ji asi 1,2 milionu lidí. Projekt je spojen s problematickými smlouvami, několik úředníků kvůli opencard již stanulo před soudem. Co bude s opencard dál, zatím nikdo neřekl, město nyní hledá způsob, jak s kartou do budoucna naložit.