VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zákaz vjezdu kamionů na Spořilov? Praha narazila

Praha - Před časem uveřejnil náměstek primátorky pro dopravu dvě varianty zákazu tranzitní dopravy ve městě. Policie ČR ani ministerstvo dopravy s přísnější variantou nesouhlasí.

16.6.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Proti kamionům projíždějícím metropolí v loňském roce protestovali obyvatelé Prahy 4. Vadí jim, že desetitisíce nákladních vozů zhoršují životní prostředí v okolí domů, ve kterých žijí.Foto: Deník/Martin Divíšek

V prvním případě by metropole zakázala kamionům delším než 12 metrů sjíždět z Pražského okruhu směrem do centra. Druhý návrh chce navíc znemožnit nákladním autům jízdu po části Městského okruhu ze Spořilova do Běchovic, tedy v úseku městského okruhu mezi D1 a D11. 

Druhá varianta je neprůchozí 

Po jednání vedení Prahy s Ministerstvem dopravy, Policií ČR a dalšími dotčenými orgány je jasné jedno. Druhá varianta je podle nich neprůchozí, první ano, ale s výhradami. „V tuto chvíli ministerstvo dopravy a policie neschvaluje náš návrh na zákaz tranzitní dopravy v Praze,“ uvedl před nedávnem náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek. Ze závěrů jednání totiž vyplývá, že nepřijatelná je druhá varianta zákazu. 

Kromě toho, že by omezení ovlivnilo bezprostřední okolí metropole, se totiž zástupci institucí obávají horších důsledků. „S největší pravděpodobností by ovlivnilo v mnoha směrech celou Českou republiku a v extrémních případech i s nadnárodními dopady,“ stojí ve zprávě z jednání.

Podle policistů je navíc problém s uskutečňováním kontrol, a to kvůli nedostatku odstavných ploch, kde by bylo možné prohřešky s řidiči kamionové dopravy řešit. „V souvislosti s tím jednáme o tom, že by se vybudoval systém automatického pokutování kamionů při vjezdu do zákazu, aby byla dodržována ta pravidla, která už dnes platí,“ popsal Dolínek.

Když zákaz, tak nejdříve vypracujte studii dopravy

Zástupci města, policie a ministerstva dopravy se tedy shodli, že první varianta možná je, bude ale nutná řada dalších kroků. Jedním z nich je vypracování studie řešení dopravy v oblasti Spořilova, Uhříněvsi a Dubče, a to s ohledem na vnitřní dopravní toky a dopad na dopravu a finance ve Středočeském kraji. „Hlavní město také navrhne možná řešení nedostatku odstavných ploch na okruhu D0,“ stojí v dokumentu.

Kromě těchto výtek se ve zprávě objevil další důležitý bod. V případě uskutečnění první varianty, tedy pokud by město zakázalo sjíždět kamionům z Pražského okruhu do centra, tak by se stejně nevyřešilo nejpalčivější místo tranzitní dopravy v metropoli, a sice úsek v oblasti Chodova a Spořilova. „V souvislosti s tím navrhujeme, aby byla zpracována analýza možností jiných dostupných nástrojů, jejichž uplatnění by zlepšilo životní prostředí v postižené oblasti,“ shodli se zástupci institucí.

Tvrdší zákaz by mohl fungovat jen ráno

Vedení metropole by i tak ale chtělo prosadit tvrdší, tedy druhý návrh omezení. „Pokud bychom byli dotlačeni k měkčí variantě, mohli bychom se dívat na časovost,“ okomentoval situaci Dolínek. Jedním z řešení by tak podle něj mohlo být to, že by tvrdší zákaz fungoval, ale jen v ranních hodinách, například mezi šestou a devátou ranní. „V příštím týdnu budeme jednat s paní hejtmankou Jermanovou, nechceme to řešit na úkor středních Čech a jiných obcí,“ dodal Dolínek s tím, že ale vedení města potřebuje zabezpečit lepší podmínky pro život Pražanů.

Říčanskem už kamiony neprojedou

Zvažovaná tvrdší varianta vyvolala bouři nevole zejména u přilehlých obcí ve středočeském kraji. Pokud by totiž kamiony nesměly jezdit mezi Spořilovem a Běchovicemi, zamířily by do středočeských obcí.

V reakci na tento fakt už Říčany vjezd kamionům do města zakázaly. Na Říčansku si tak na silnicích druhé a třetí třídy nákladní vozidla „neškrtnou“. Zákaz ale začne platit ve chvíli, kdy se rozmístí dopravní značení, což by se mělo uskutečnit do konce června.

Dvě varianty zákazu pro kamionyzakázat kamionům delším než 12 metrů sjíždět z Pražského (dálničního) okruhu směrem do metropole
zákazem navíc znemožnit nákladním autům jízdu po jihovýchodní části Městského okruhu ze Spořilova do Běchovic, tedy po komunikaci propojující dálnice D1 a D11 místo nedostavěné východní části Pražského (dálničního) okruhu

Autor: Jana Kašparová

16.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš (vlevo) a Jaroslav Faltýnek.
9

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledkem voleb

Petr Gazdík.
5

Babiš přemlouval STAN ke spolupráci. Podle Gazdíka ale marně

Jednání za hnutí ANO povedou Babiš, Faltýnek i Brabec

Povolební vyjednávání povedou za ANO předseda hnutí Andrej Babiš, místopředsedové Jaroslav Faltýnek, Petr Vokřál a Richard Brabec a člen předsednictva Radek Vondráček. Po jednání předsednictva to novinářům řekl Babiš. Dodal, že první schůzky se uskuteční v neděli a v pondělí. Již dříve Babiš prohlásil, že ANO je připravené jednat se všemi stranami, které se dostaly do Sněmovny. O tom, s kým by chtěl uzavřít koalici, se jednoznačně nevyjádřil.

Schwarzenberg: Lidé očividně raději slyší sliby než pevní postoje

Čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg označil výsledek voleb za prohru, kterou přisuzuje tomu, že strana neuhnula ze svých principů.

Přibývá krádeží drahých kol na objednávku, potvrdily pojišťovny

Hodnota ukradených kol klientů pojišťoven v Česku v letošním roce vzrostla. Častěji se kradou dražší, předem vytipované bicykly, na něž se soustředí organizované skupiny zlodějů, vyplývá z ankety ČTK mezi tuzemskými pojišťovnami.

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Obyvatelé hlavního města v minulosti hlasovali výrazně „pravicověji“ než lidé z ostatních regionů. Očekává se to i tentokrát, jak potvrdila také naše předvolební sonda. Praha je tradiční baštou pravice a liberálně orientovaných stran. Minulé parlamentní volby v roce 2013 opanovala v hlavním městě TOP 09. Hlasovalo pro ni přes 23 procent voličů, zatímco na celostátní úrovni jen 12, což stačilo na republikové čtvrté místo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení