Nová tramvajová trať bude vycházet z dnešní smyčky v Modřanech, nástupní zastávka Levského, odkud dále povede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí. V tomto zhruba 1,3 kilometru dlouhém úseku bude mít trať otevřený kolejový svršek a tři páry zastávek s pracovními názvy Modřanský vodojem, Observatoř Libuš a Sídliště Libuš.

Novodvorskou bude trať vedena v ose ulice do konečné zastávky Libuš, která bude umístěna vedle současných zastávek autobusů Pavlíkova, nedaleko obchodního centra Obzor. V budoucnu zde bude přestup na metro D.

Tramvajová trať bude mít v křižovatce ulic Generála Šišky a Novodvorské asfaltový povrch, zhruba 230 metrů dlouhý úsek v Novodvorské ulici bude zatravněn. S tramvajovou tratí DPP u budoucí zastávky Sídliště Libuš postaví také novou měnírnu.

Původní projekt počítal s vybudováním tramvajové smyčky u stanice metra D Libuš, ve které by trať Modřany - Libuš končila. Rada hlavního města ale předloni rozhodla o dalším prodloužení tratě o 1,8 kilometru až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. U stanice metra D Libuš proto vznikne nejdříve pouze úvrať a následně dočasná smyčka. Ta bude po prodloužení tratě zrušena.

„Libuš je do budoucna jednou z nejvíce se rozvíjejících lokalit v Praze. S růstem počtu obyvatel je třeba zajistit občanskou vybavenost a také kvalitní dopravní kolejové spojení. Dnešní zahájení stavby tramvajové tratě je tak malým krokem pro Prahu, ale velkým skokem pro občany Libuše,“ řekl Jiří Koubek, starosta městské části Praha-Libuš.