„Zatím nebudeme říkat, na kolik přijde oprava kavárny, protože to nevíme přesně. Souvisí to také s dalšími faktory, například s tím, že tam přijde nájemce, který bude investovat do interiérů. Investice za celou budovu ale vyjdou na stovky milionů," uvedl Hamšík.

Stavební práce, které začaly v těchto dnech, by neměly narušit chod nádraží. „Cestující vlaků budou zasaženi jen minimálně," uvedl mluvčí.

Nádraží  je národní kulturní památkou

Hlavní nádraží v Praze patří k nejvýznamnějším secesním památkám v Česku, je národní kulturní památkou. Kavárna byla původně odjezdová hala, později sloužila jako místo k posezení při čekání na vlak. Je charakteristická vysokou kupolí, jejíž stěny zdobily secesní motivy a sochy připomínající česká města, do nichž v době vzniku nádraží vedla dráha z Prahy. Interiéry vyzdobili sochaři Stanislav Sucharda a Ladislav Šaloun, autorem celé historické budovy je architekt Josef Fanta.

Společnost Grandi Stazioni Česká republika připravovala rekonstrukci Fantovy budovy spolu s památkáři. „Nemůžeme určit ani přesný termín dokončení, jde o památkově chráněný objekt, u jehož rekonstrukce se některé věci nedají předjímat," uvedl Hamšík. Právě památkáři budou mít nejvíce práce při rekonstrukci interiéru.

Kavárna zůstane kavárnou

Secesní charakter budovy bude zachován i po opravách, stejně tak původní účel kavárny. Společnost už jedná s možnými zájemci o pronájmu a provozování kavárny.

Rekonstrukcí Fantovy kavárny, kterou provádí společnost Metrostav, pokračuje celková revitalizace nádraží. Opraven už byl suterén Fantovy budovy, který plynule navazuje na novou odbavovací halu. Nová hala byla otevřena v dubnu 2011. Celkem zde vzniklo 10.000 metrů čtverečních obchodních ploch, nové toalety, dva výtahy, renovován byl také informační a orientační systém haly.