Po Červeném vrchu se na začátku tohoto týdne začalo se stavbou ražby stanice metra z Dejvické do Motola také na Veleslavíně, přesněji nedaleko zastávky Nádraží Veleslavín.

V pondělí zde byla slavnostně uložena soška svaté Barbory, která je ochránkyní, horníků i stavitelů tunelů.

Stanice Veleslavín je ražena takzvanou novou rakouskou tunelovací metodou NRTM, která slouží rovněž při budování dvoukolejných tunelů z Vypichu do Motola a odstavných kolejí.

Do stanice pak postupem času dorazí také razicí štíty TBM (v Praze jsou štíty pojmenované Tonda a Adéla), které zde začnou razit tunely.

„Práce postupují podle plánu, díky speciálním razícím technologiím se trasa A prakticky prodlužuje před očima,“ řekl první náměstek pražského primátora Karel Březina (ČSSD).

Nový úsek trasy metra A bude měřit 6134 metrů a obohatí trasu o stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Všechny stanice budou bezbariérové.

Hotovo má být v roce 2014

Výstavba prodloužení metra A z Dejvic do Motola začala loni na jaře. Ražba všech tunelů by měla být hotova na přelomu let 2012 a 2013. Poté se v nich začnou umísťovat koleje a technologie. První soupravy metra by měly vyjet v roce 2014.

Stavba bude stát zhruba 19 miliard korun, Praha na ni zřejmě získá asi osm miliard korun z fondů Evropské unie. Na trase A přibudou stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Délka trasy se tak prodlouží o více než šest kilometrů. Celkem pražské metro měří 59,4 kilometru, trasa A má nyní 11 kilometrů.

MAREK LUKÁŠ A ČTK

Čtěte také: OBRAZEM: K Tondovi se v ražbě přidala i Adéla