Majitel, jímž jsou České dráhy, sice připravuje převod budovy do vlastnictví hlavního města, jednání se ale vlečou. „V současnosti běží interní projednávání s cílem definovat případné podmínky prodeje,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklík.

Podle zákulisních informací by stavba mohla být využita jako zázemí pro městský okruh. „V blízké ani vzdálenější budoucnosti Praha neplánuje využít nádraží pro osobní přepravu,“ uvedl magistrátní odbor dopravy. Žádný záměr nemá s objektem ani Praha 12.

Uplatnění by se našlo

Vedle nádraží stojí ještě chátrající sklad, který podle katastru patří Italovi jménem Vacca Lucio. Pražskému deníku se jej nepodařilo kontaktovat.

Nádraží by také mohlo najít uplatnění v souvislosti s plány na vybudování nové čtvrti v jeho těsném sousedství, a sice na brownfieldu bývalého areálu modřanského cukrovaru. Dopravní obslužnost ale zajišťuje zastávka Praha-Modřany.

Pro dopravu řepy

Nákladové nádraží bylo v minulosti konečnou na původní trati Nusle-Modřany, jejíž stavba začala v létě roku 1881 a již v listopadu sem začaly jezdit nákladní vlaky. Zastávka sloužila hlavně pro dopravu řepy.

Protože ale ležela daleko od většiny zástavby, byla v roce 1937 zřízena na téže trati stanice Modřany městys, která se nacházela přibližně v místech dnešní tramvajové zastávky Modřanská škola. V roce 1995 přestalo být nádraží využíváno k osobní dopravě a bylo nahrazeno přilehlými zastávkami. Poté, co v roce 2002 ukončil činnost místní cukrovar, budova chátrá.