„Návštěvníci tady dosud trpěli, protože se museli proplétat mezi více jak stovkou parkujících aut. Zdejší náplavka je přitom krásná a Pražané si ji můžou oblíbit podobně jako tu protější na Rašínově nábřeží," prohlásil ředitel IPR Petr Hlaváček.

Po loňském spojení přívozem s protějším břehem tak jde o další krok, jehož cílem je oživení dosud mnohem méně využívanou smíchovskou náplavku.

Konec parkování a objíždění kolon právě náplavkou podporuje i Praha 5, která se navíc obává, že tlak na parkování na náplavce by postupně zesílilo i plánované zavedení parkovacích zón v letošním roce.

Správce nábřeží ve spolupráci s orgány města připravuje oživení prostoru této náplavky, a to jak v rámci programu aktivace míst, tak realizací úprav podmínek využití jednotlivých kobek na Hořejším nábřeží.

Čtěte také: Oblíbené vltavské náplavky v Praze čekají v roce 2016 změny