Krásná vyhlídka vznikla citlivou úpravou celého prostoru s využitím zbytků opěrných stěn, základů původní budovy a repasovaného originálního zábradlí. Kouzlo vyhlídky ještě dokresluje jemné noční osvětlení, symbolizující zaniklou trasu původní dráhy. Samotná stavba byla ještě doplněna o nově vysazený javor.

„Místo bylo dlouhodobě značně neupravené a zanedbané. Zbytky zdí byly v havarijním stavu. Rozhodli jsme se tohle místo dát do pořádku, zvelebit jej a vytvořit tak novou vyhlídku a místo pro toulky po Letenských sadech. Tato úprava také zamezí potenciální erozi svahu,“ říká náměstek primátora Petr Hlubuček.

Vizualizace lanovky Podbaba - Bohnice.
Místo tramvají má spojit Bohnice a Podbabu lanovka. Čeká na projektanta

Původní lanová dráha byla zprovozněna 31. května 1891. Nejprve byla poháněna podobně jako její známější petřínská lanovka tzv. systémem vodní převahy, později v roce 1903 elektrifikována podle projektu Františka Křižíka. V této podobě fungovala až do roku 1922, ale v roce 1926 byla lanovka přestavěna na pohyblivé schodiště, které bylo v provozu do roku 1935. V letech 1949 až 1951 pak obě stanice a trasa dráhy zanikly při výstavbě Letenského tunelu.

V místě je pro návštěvníky parku instalována dvojjazyčná informační tabule, informoval pražský magistrát v tiskové zprávě.

Moderní stříbrý šikmý výtah nahradil červenou lanovku
Konec nejmenší červené lanovky v Praze. Nahradila ji modernější stříbrná verze