K vidění bude například druhý razící štít, který byl pokřtěn jménem Adéla, jenž v tento den zahájí ražbu tunelové trouby. Lze očekávat několikatisícovou návštěvu.

„Nestanou-li se nějaké neočekávané události, otevřeme nový úsek metra v roce 2014. Dnes je významný den. Byla podepsána smlouva na dodávku technologií se společností Skanska. Štít Tonda už vyrazil 150 metrů tunelu, doposud se jelo na jednu směnu, nyní to už bude na dvě, takže se práce budou hodně urychlovat,“ konstatoval první náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).

„Nicméně, musím říct, že už nám do stavby zasáhl jeden problém. Razicí štíty nebude možné vytahovat u Červeného vrchu, ale až na Dejvické, přesně na Bořislavce, kde je jedno za stavenišť,“ pokračoval náměstek.

Metro za 21 miliard

V tuto chvíli platí, že odhadovaná cena celé stavby je 21,1 miliardy korun bez DPH. V současné době jsou účetně prostavěny asi dvě miliardy korun. Stavba je v tuto chvíli zhruba 79 milionů korun nad svůj rámec, a to díky různým průzkumům, či monitoringům. S tím, ale rozpočet počítá a je to v rámci rezervy.

„Důležitou informací je, že při stavbě metra by měl na Veleslavíně vyrůst autobusový terminál, což výrazně ulehčí Vítěznému náměstí v Dejvicích a také by na tomto místě mělo být odstavné parkoviště P+R,“ potvrdil generální ředitel pražského dopravního podniku Martin Dvořák.

Čtěte také: Tonda vyráží z Vypichu razit metro do Motola