V pátek o tom informoval Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR. Předpokládá, že vyznačené omezení zmizí z jízdního pásu ve směru na Prahu v neděli dopoledne – a po dálnici bude možné projíždět v běžném režimu vedení provozu 2+2 jízdní pruhy. „S dílčím omezením je nutné ještě počítat na silnicích třetí třídy pod oběma mosty v souvislosti dokončovacími pracemi v jejich okolí a demontáží lávek říms,“ upřesnil.

Mosty budou uvedeny do provozu s týdenním předstihem proti plánu, uvedl Buček. Zdůraznil v té souvislosti, že celkové opravy, jež oběma mostům prodloužily životnost zhruba o 15 let, se odehrávaly za provozu – přičemž úsek mezi nultým a pátým kilometrem dálnice D5 patří k dopravně nejvytíženějším úsekům u Prahy: průměrná denní intenzita dopravy převyšuje 50 tisíc vozidel.

Za sebou následující dálniční mosty u Chrášťan prošly poměrně rozsáhlými opravami s kompletní výměnou mostního svršku a s provedením nové hydroizolace i s rekonstrukcí odvodnění. Také pilíře byly posíleny obetonováním. Loni se opravovaly mosty v jízdním pásu ve směru na Beroun a Plzeň, letos byla dokončena část v pásu směrem na Prahu.