Silnice mezi Malovankou v šesté městské části a Pelc-Tyrolkou v Praze 8 povede většinou pod zemí pod Letnou, Stromovkou a pod Vltavou. Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Františka Poláka se v Troji nyní staví hlavně zábrany proti velké vodě, které jsou součástí projektu. Budoucí portál tunelu blízko řeky musí být chráněn 60 centimetrů nad úroveň hladiny Vltavy při katastrofálních záplavách před pěti lety, řekl dnes Polák. Tehdy metropoli postihla pětisetletá povodeň.

Také se těží zemina v místě, kde bude jáma pro ražbu tunelu pod Vltavou a pro hloubení tunelu, který povede opačným směrem. Ražba by tam mohla začít v polovině roku, uvedl Polák.

Okruh kritizuje řadu let sdružení Ateliér pro životní prostředí, které se odvolávalo proti stavebním povolením. Jeho zástupci tvrdí, že nová silnice přivede do centra další automobily. Představitelé magistrátu naopak trvají na tom, že po dostavbě se sníží na Letné provoz až o třetinu. Bude také možné omezit provoz na takzvané severojižní magistrále v centru metropole.

Stavebních povolení je na okruh třeba celá řada, hlavní jsou tři. "Máme platná všechna povolení kromě jednoho. Ze tří velkých máme dvě," řekl Toman. Dvě povolení potvrdilo v odvolacích řízeních ministerstvo dopravy. Posledním, na přeložení inženýrských sítí, se stále zabývá ministerstvo pro místní rozvoj.

Okruh bude dlouhý 6,4 kilometru. Zhruba 5,5 kilometru silnice povede tunely. Polovina jejich délky se bude razit, druhá polovina hloubit z povrchu.

Výběrové řízení na stavební část okruhu vyhrála společnost Metrostav s cenou 21,2 miliardy korun. Technologická zařízení dodá firma ČKD Praha DIZ za 4,5 miliardy korun. Okruh je zatím patrně největší investicí magistrátu. Práce by měly skončit v roce 2011. Toman uvedl, že pokud bude v rozpočtu pro příští rok na výstavbu kolem pěti miliard korun, úředníci budou jednat se stavební firmou o tom, aby byla silnice dokončena o rok dříve.

Vnitřní automobilový okruh je hotov od Štěrboholské radiály přes Jižní spojku, Dobříšskou ulici a tunel Mrázovka po severní vyústění Strahovského tunelu. Kromě severozápadní části okruhu je ještě nutné postavit severovýchodní úsek.