VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výstavba okruhu v Praze na Letné by mohla začít v červnu

PRAHA - Patrně již příští měsíc začnou dělníci kopat v Praze na Letné jámu, ze které se pak budou razit tunely severozápadní části vnitřního automobilového okruhu. Samotná ražba by měla být zahájena v červenci. Z trojské strany se už silnice zhruba dva měsíce staví, řekl dnes ředitel magistrátního odboru městského investora Jiří Toman. Okruh se buduje navzdory tomu, že magistrát ještě nemá jedno ze tří hlavních stavebních povolení.

23.5.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Silnice mezi Malovankou v šesté městské části a Pelc-Tyrolkou v Praze 8 povede většinou pod zemí pod Letnou, Stromovkou a pod Vltavou. Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Františka Poláka se v Troji nyní staví hlavně zábrany proti velké vodě, které jsou součástí projektu. Budoucí portál tunelu blízko řeky musí být chráněn 60 centimetrů nad úroveň hladiny Vltavy při katastrofálních záplavách před pěti lety, řekl dnes Polák. Tehdy metropoli postihla pětisetletá povodeň.

Také se těží zemina v místě, kde bude jáma pro ražbu tunelu pod Vltavou a pro hloubení tunelu, který povede opačným směrem. Ražba by tam mohla začít v polovině roku, uvedl Polák.

Okruh kritizuje řadu let sdružení Ateliér pro životní prostředí, které se odvolávalo proti stavebním povolením. Jeho zástupci tvrdí, že nová silnice přivede do centra další automobily. Představitelé magistrátu naopak trvají na tom, že po dostavbě se sníží na Letné provoz až o třetinu. Bude také možné omezit provoz na takzvané severojižní magistrále v centru metropole.

Stavebních povolení je na okruh třeba celá řada, hlavní jsou tři. "Máme platná všechna povolení kromě jednoho. Ze tří velkých máme dvě," řekl Toman. Dvě povolení potvrdilo v odvolacích řízeních ministerstvo dopravy. Posledním, na přeložení inženýrských sítí, se stále zabývá ministerstvo pro místní rozvoj.

Okruh bude dlouhý 6,4 kilometru. Zhruba 5,5 kilometru silnice povede tunely. Polovina jejich délky se bude razit, druhá polovina hloubit z povrchu.

Výběrové řízení na stavební část okruhu vyhrála společnost Metrostav s cenou 21,2 miliardy korun. Technologická zařízení dodá firma ČKD Praha DIZ za 4,5 miliardy korun. Okruh je zatím patrně největší investicí magistrátu. Práce by měly skončit v roce 2011. Toman uvedl, že pokud bude v rozpočtu pro příští rok na výstavbu kolem pěti miliard korun, úředníci budou jednat se stavební firmou o tom, aby byla silnice dokončena o rok dříve.

Vnitřní automobilový okruh je hotov od Štěrboholské radiály přes Jižní spojku, Dobříšskou ulici a tunel Mrázovka po severní vyústění Strahovského tunelu. Kromě severozápadní části okruhu je ještě nutné postavit severovýchodní úsek.

23.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Demonstrace na Jungmanově náměstí. Ilustrační foto.

Le Penová a Wilders budou v Praze. Policie je v pohotovosti

Soudkyně Helena Králová.
AKTUALIZOVÁNO
1 10

Ministr Pelikán dočasně zprostil výkonu funkce soudkyni Královou

AKTUALIZOVÁNO

Zbytky Trojské lávky vyzvedávaly z vody vyprošťovací tanky

/VIDEO/ K torzu Trojské lávky dorazily ve čtvrtek dva vyprošťovací tanky. Z vody vyzvedávaly zbytky lávky. Ke slovu se dostaly po 17 hodině. 

Videosouhrn SPECIÁL: Česko zpívalo koledy. Podívejte se

Ve stejnou chvíli zpívalo neuvěřitelných 125 tisíc lidí po celé zemi stejné vánoční koledy. Přinášíme vám speciální vydání videosouhrnu, díky kterému budete moci nasát vánoční atmosféru z mnoha míst najednou.

Příčinou pádu trojské lávky nejspíš byla systémová konstrukční chyba

Kvůli předběžnému závěru vyšetřování zavírá lávku stejné konstrukce i Nymburk. Chybějící spojení břehů mezi Trojou a Císařským ostrovem vyřeší přívoz nejspíš ještě před Vánocemi. 

EXKLUZIVNĚ

O osudu fotbalového Ďolíčku nejspíš rozhodne už zítřejší zastupitelstvo

Zastupitelé budou hlasovat o změně usnesení, která má odblokovat odkup areálu stadionu od realitní společnosti. Pokud by změna hlasováním neprošla, fotbal by na legendárním místě skončil nejspíš po konci ligové sezony. Návrh na změnu kupní smlouvy provázejí pochybnosti.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT