Na novou trasu, která měla spojit náměstí Míru, Vršovice, Pankrác a Novodvorskou, tak mohou Pražané prozatím zapomenout. Stavět se nezačne dříve než v roce 2020. Tedy alespoň podle někdejšího primátora Bohuslava Svobody. Ten zastavil i veškeré přípravné práce, protože v roce 2020 údajně může být stavební technologie natolik jiná, že přípravné práce přijdou vniveč.

Nové vedení magistrátu se ústy mluvčí Terezy Králové vyjádřilo , že Metro D je nyní ve fázi žádosti o územní rozhodnutí s tím, že toto se odhaduje, že bude vyřešeno do konce tohoto roku. Poté se bude řešit dokumentace k získání stavebního povolení. „Finance jsou vyčleněny na kompletní projektovou dokumentaci, která je podmínkou pro získání dotací z Evropské unie," doplnila Králová.

„Těžko nyní hodnotit, jak se situace kolem plánované trasy metra bude vyvíjet. Co vím už naprosto jasně, že v úsilí řešit dopravní situaci našeho obvodu určitě nepolevíme," poznamenal starosta Libuše Jiří Koubek. Tamním obyvatelům tedy dosud nezbývá nic jiného, než nadále vnímat rachot kamionové dopravy a průjezd tisíce jiných aut. O zamořeném prostředí nejen Libušské ulice ani nemluvě. Magistrát si přesto nechal vypracovat studii, podle které je v současné situaci ekonomicky nejlevnější variantou vybudovat čtyři stanice metra D s přestupním uzlem ve stanici Dejvická.

„Vzhledem k tomu, že ražba tunelu prodloužení metra A, která byla dokončena v listopadu roku 2012, probíhala rychleji, než byl časový plán, je nejoptimálnější variantou v ražbě pokračovat a vytvořit tak ze stanice metra Dejvická přestupní uzel," vysvětluje Jiří Chrástil, tiskový mluvčí společnosti, která studii prováděla. Původní plán trasy metra D zahrnoval 10 stanic: Depo Písnice Písnice Libuš Nové Dvory Nemocnice Krč Nádraží Krč Olbrachtova Pankrác (C) Náměstí Bratří Synků Náměstí Míru (A). Vzhledem k finanční náročnosti projektu byl ale koncept přepracován právě na výše uvedenou variantu. O tomto projektu se přesto nadále uvažuje.

Když ne nová trasa metra, tak aspoň tramvajové zastávky. Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, se chystá v rámci rekonstrukcí tratí je vybudovat. Ty by měly vzniknout poblíž stávající stanice I. P. Pavlova a v Poděbradské ulici. V rámci rekonstrukce Bělehradské ulice by mezi Otakarovou a I. P. Pavlova měla vzniknout nová zastávka Otakarova, která bude na začátku Bělehradské ulice. Zlepšil by se tak přestup mezi jednotlivými linkami v rámci zastávky Otakarova.