VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vysokorychlostní trať z Prahy do Brna vyjde na 120 až 160 miliard, říká Ťok

Praha - Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do Brna vyjde, podle navrhovaných variant, na 120 až 160 miliard korun. Trasa kudy povede by měla být známa v roce 2019. Nová trať by měla také ulehčit dojíždění lidem ze Středních Čech do Prahy. Novinářům to po jednání se zástupci Prahy, Brna a tří dotčených krajů řekli premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) a ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

22.2.2017 AKTUALIZOVÁNO 22.2.2017
SDÍLEJ:

Premiér Bohuslav Sobotka a ministr dopravy Dan Ťok.Foto: Deník/Martin Divíšek

V březnu by Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) měla vyhlásit soutěž na zpracování studie proveditelnosti, která by také měla zajistit hodnocení dopadu koncepce na životní prostředí (SEA). „Měly by být vyhodnocovány tři stupně rychlosti - 250, 300 a 350 km/h v tom úseku Praha-Brno-Břeclav.

Podle Sobotky bude trať důležitá i pro lidi, kteří dojíždějí ze středních Čech do Prahy. Týkat by se to mohlo například okresů Kutná Hora, Kolín či Benešov. „Železnice mezi středními Čechami a Prahou je dneska silně přetížená, jakékoliv další železniční koridory, které by tady vznikly, odlehčí tu dopravu," řekl Sobotka.

Čtěte také: Sasko chce, aby železnice do Prahy byla pro Německo prioritní

Celý projekt vyjde bez rezerv na 500 miliard 

Současně, ta studie je důležitá proto, aby se vyhodnotily všechny možné varianty trasy," dodal premiér. Podle Sobotky bude trať důležitá i pro lidi, kteří dojíždějí ze Středních Čech do Prahy. Týkat by se to mohlo okresů Kutná Hora, Kolín či Benešov.

Celý projekt vysokorychlostní železnice vyjde podle ministra dopravy Dana Ťoka bez rezerv na 500 miliard. Jen plánovaný úsek Praha-Brno bude stát podle vedené trasy 120 až 160 miliard korun.
První projekty vysokorychlostních tratí jsou nyní teprve ve fázi studií.

Sasko usiluje, aby stavba vysokorychlostní železnice měla vysokou prioritou

Nejblíže k výstavbě jsou vysokorychlostní tratě z Prahy do Německa přes Drážďany a právě z Prahy do Brna a do Břeclavi. I tyto první projekty jsou však zatím ve fázi, kdy stavba přichází v úvahu nejdříve kolem roku 2030.

Např. Sasko usiluje o to, aby stavba vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany získala v německém plánování dopravní infrastruktury vysokou prioritu. Na začátku února to uvedl předseda saské zemské vlády Stanislaw Tillich.

Autor: ČTK

22.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

 Jan Čižinský.

Jan Čižinský: Praha potřebuje především radikálně zlepšit kvalitu vzducu

Ilustrační foto.
22

Úřad pro kyberbezpečí: Vypátrat původ útoku na ČSÚ bude obtížné

AKTUALIZOVÁNO

Okamura jedná s ANO: Chceme prosadit náš politický program

Zástupci hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) přišli na večerní jednání s hutím ANO s programovými podmínkami pro případnou vládní spolupráci. Požadují zejména zákon o referendu. Předseda hnutí Tomio Okamura zároveň zdůraznil, že pro vstup SPD do vlády by bylo zásadní, aby premiér nebyl trestně stíhán. Babiš čelí obvinění z podvodu kvůli dotaci pro farmu Čapí hnízdo, pro jeho opětovné vydání ke stíhání by poslanci SPD podle Okamury hlasovali.

AKTUALIZOVÁNO

Předsedou poslaneckého klubu STAN byl jmenován Farský

Už v neděli ustavili klub sněmovní nováčci Piráti. Dnes je následovalo hnutí Starostové a nezávislí (STAN), za předsedu byl zvolen lídr voleb Jan Farský. Místopředsedy se stali Vít Rakušan a Věra Kovářová.

Babiš pokračuje v povolebních jednáních, sejde se se Zemanem

Vítěze sněmovních voleb, předsedu hnutí ANO Andreje Babiše dnes přijme prezident Miloš Zeman. Babiš bude také pokračovat v povolebních vyjednáváních se zástupci dalších stran nové Sněmovny. Zahájil je v neděli schůzkami s KSČM, STAN a ČSSD.

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledkem voleb

Mezi Čechy mírně převažuje nespokojenost s výsledky voleb, ukázal průzkum společnosti Median. Podle průzkumu většina lidí nemá obavy o budoucnost demokracie v zemi, dotázaným by ale vadilo, kdyby vládu měl vést trestně stíhaný člověk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT