Kolejové těleso je v kritickém stavu, tramvaje po něm doneděle jezdily desetikilometrovou rychlostí v hodině.

Listopad na lodi

Odpondělí je tunel až do konce listopadu uzavřen. Oprava kolejí, které mají nejhorší technickou kvalitu ze všech tratí v Praze, byla naplánovaná už na léto. Městští radní ji tehdy dva dny před zahájením zastavili. Důvod?

„Tenkrát se báli, že plánované objížďky dostatečně nenahradí provoz na nábřeží,“ zdůvodnil Deníku rozhodnutí Ondřej Pečený, mluvčí dopravního podniku. Dalším důvodem byla jiná dopravní omezení v té době. Praha by zkolabovala.

Opravu kolejí už nejde odkládat

„Z dopravního hlediska je listopadová uzavírka nevhodná. Opravit koleje je ale nevyhnutelné,“ řekl David Vodrážka (ODS), předseda dopravního výboru zastupitelstva.

Podolské a Rašínovo nábřeží je ode dneška v úseku porodnice Podolí – Na Libušince úplně uzavřeno pro dopravu. Tramvaje číslo 3, 16, 17, 18, 21, 52 a 53 budou odkloněny přes Nusle. Ze stanice Pražského povstání pojede autobus X17 k Podolské vodárně, dále bude dočasně zaveden autobus č. 728, který pojede ze směru Dvorce k Poliklinice Budějovická a zpět.

Uzavírka Vyšehradského tunelu.

Cestující budou moci využít náhradní lodní linku X 21, která popluje mezi Podolskou vodárnou a Výtoní. Lodě budou vyplouvat v intervalu patnácti minut, plavba mezi stanicemi bude podle Pražské paroplavební společnosti s vyloděním i naloděním trvat sedm minut. V dopravní špičce budou k dispozici tři lodě, mimo ni dvě. Kdo by chtěl úsek využít ke krátké noční plavbě po Vltavě, bude mít ale smůlu. Mezi 22.00 a 6.00 nebudou lodě fungovat.

Neprůjezdný úsek bude možné překonat pouze autobusy jedoucími od stanic metra Pražského povstání a Budějovická.

close zoom_in V Praze jako v Benátkách

V Praze bude v listopadu jako v Benátkách. Do systému městské hromadné dopravy nasadí dopravní podnik také lodě. Jen na krátký úsek, a to z Výtoně k Podolské vodárně.

Uzavřít v listopadu Vyšehradský tunel, jehož koleje jsou v kritickém stavu, což se vědělo dlouho dopředu, hraničí s ignorací potřeb Pražanů.

Zajímavé je, že radní v letě našli dostatek času i důvodů k tomu, aby rychle změnili územní plán a z mapy Prahy do budoucna vymazali Masarykovo nádraží. Skloubit dohromady zásadní opravy vozovek a tramvajových tratí a vymyslet funkční objížďky komplikovaného úseku se jim už nepodařilo.

Pro začátek by stačilo, kdyby loď kotvila místo na Výtoni už u Palackého nábřeží, odkud jede největší počet lidí. Třeba pro budoucí matky, které dojíždějí z centra do podolské porodnice, by se tím snížil počet přestupů mezi různými druhy klasických dopravních prostředků a pražskou gondolou.