Dopravce už ale vyhlásil výběrové řízení na nového majitele a radnici vzkazuje, ať se do něj přihlásí. Ta by však musela v takovém případě schválit finanční nabídku veřejně na zastupitelstvu, a tím by byla v obchodní soutěži znevýhodněna. „Naši finanční nabídku by muselo veřejně schválit zastupitelstvo, a tak by se ji soupeři ve výběrovém řízení dozvěděli,“ řekla starostka Prahy 2 Jana Černochová.

Praze 2 fandí magistrát

Druhá městská část má podporu u magistrátu, který se hodlá u Českých drah přimluvit. Ty jsou ale zatím neoblomné. „Jsme akciová společnost a podle obchodního zákoníku musíme postupovat jako správný hospodář, proto nemůžeme nádraží nikomu bezúplatně převést,“ sdělil Ondřej Kubala z Českých drah. Ty byly podle něj kontaktovány Prahou 2 až po začátku výběrového řízení. „Nemůžeme najednou měnit pravidla probíhající hry a začít s někým jednat exkluzivně,“ vzkazuje Kubala. Výběrové řízení má uzávěrku 31. května.

Jinak to vidí magistrát. „V tomto konkrétním případě by dráhy mohly udělat výjimku a netrvat na komerčním zájmu. Budeme se u nich přimlouvat, vždyť jde o záchranu historického objektu v blízkosti památkové rezervace,“ sdělil radní Radovan Šteiner.

Radnice se bojí kasina či nevěstince

Praha 2 se obává, že pokud nádraží získá soukromá společnost, tak si bude chtít vysoké náklady na rekonstrukci, odhadované v řádech desítek milionů, vyrovnat něčím hodně výdělečným. Například kasinem či nevěstincem. „To nehrozí, vždyť je to památkově chráněný objekt, navíc majitel bude muset ponechat působiště našeho výpravčího,“ oponuje Kubala. Vzápětí však připustil, že po prodeji nebude moci současný majitel budoucnost nádraží Vyšehrad ovlivňovat.