Semafory byly zkušebně vypnuty na začátku února, podle policie se tím zlepšila průjezdnost křižovatky i plynulost silničního provozu v této oblasti.

O vypnutí semaforů rozhodla pracovní skupina, jejímiž členy jsou zástupci samosprávy, policie i dopravního podniku. Důvodem byly časté kolony v těchto místech a na nedaleké křižovatce Balabenka. Podle informací z Prahy 8 měl zkušební provoz trvat měsíc, ale zatím nebyl ukončen.

Policie si toto opatření pochvaluje, někteří řidiči tramvají to ale kritizují. „Tramvaje od Krejcárku najíždějí pod nepříjemným úhlem, nevidí na automobily přijíždějící od Invalidovny,“ řekl Vladimír Kučera, řidič tramvaje a zástupce Odborového sdružení pracovníků elektrických drah a autobusové dopravy (OSPEA). Podle něj je štěstí, že se v místě dosud tramvaj s autem nestřetla. Podle Kučery se navíc semafory vypnuly jen asi rok poté, co byla křižovatka i se světly za několik milionů zrekonstruována.

Řidiči tramvají se také obávají, že při intenzivnějším provozu automobily křižovatku ucpou a tramvaje budou nabírat zpoždění. Kučera se domnívá, že řešením by mohlo být to, kdyby tramvaje měly v křižovatce přednost.

Policie: Provoz je plynulejší

Policie je zatím s provozem bez světel spokojena. Podle policejního mluvčího Tomáše Hulana je provoz aut plynulejší, a proto okolní křižovatky nejsou auty tolik zahlcovány. Hulan připouští, že pro řidiče tramvají je to nyní složitější, podle něj ale při výjezdu od Krejcárku mají k dispozici zrcadlo. „Za celou dobu zkušebního provozu není známa riziková situace, která by například ohrozila cestující v tramvaji. Nedošlo ani k dopravní nehodě,“ řekl Hulan.

V upraveném provozu nevidí problém ani dopravní podnik. Podle mluvčí Ilony Vysoudilové automobily většinou dávají tramvajím přednost, i když nemusí. Mluvčí dodala, že pokud si budou řidiči hromadně stěžovat, zkušební provoz se zastaví.

Čtěte také: Zenklova ulice pro tramvaje zavírá, trať čeká oprava