Postupné nahrazování dřevěných pražců za betonové si žádá pravidelně výluky na dotčených trasách metra, a tedy i nutnost náhradní autobusové dopravy. Dosavadní práce by teď měly nabrat podstatně rychlejší tempo.

Podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové jsou dřevěné pražce dosud v úseku Dejvická - Jiřího z Poděbrad na trase A a v úseku Florenc - Kačerov na trase C.

Vyměnit je potřeba přes 20 tisíc pražců

„Celkem máme 36 175 kusů zabetonovaných dřevěných pražců, dosud jich bylo vyměněno 13 747,“ řekla Řehková. Na trase B není výměna nutná, neboť je na ní bezpražcové upevnění kolejí.

Pražce se mění kvůli životnosti, řada z nich je vyhnilých a uvolňují se v betonovém loži. Výměny dosud probíhají  tempem zhruba jeden tisíc pražců za rok. Nově by měly být práce rychlejší.

„Cílem veřejné zakázky je urychlit tuto výměnu na zhruba 2500 pražců za rok,“ dodala mluvčí Řehková. Dopravní podnik hl. města Prahy zatím neví, kdy přesně budou výluky kvůli výměně pražců probíhat. Podle zadávací dokumentace by měli dělníci pracovat částečně i v noci, kdy metro nejezdí.

Dopravce ale počítá i se souvislými několikadenními výlukami. V minulosti je pražský dopravní podnik plánoval na obvykle slabší dny provozu.