V Nádražní je nyní přerušen provoz kvůli přeložce kabelovodu a kanalizace nutné k opravě tratě. Tramvaje jezdí pouze mezi smyčkami na Barrandově a v Hlubočepích a ve směru od Anděla končí na Smíchovském nádraží. Mezi nádražím a Hlubočepy jezdí náhradní autobus X12.

„Tato prázdninová etapa, kdy je vyloučen tramvajový provoz z Nádražní ulice, končí 8. září 2019. Následovat bude etapa, kdy bude tramvajový provoz v Nádražní ulici řešen jednokolejnými úseky, to však bez dopadu pro cestující,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Omezení skončí 15. prosince a bude následovat zimní přestávka, kdy bude obnoven dvoukolejný tramvajový provoz. „Od 15. března 2020 bude opět kompletně vyloučen tramvajový provoz z Nádražní ulice, a to do října 2020,“ sdělila mluvčí.

Dvanáct vozů mezi smyčkami

Mezi smyčkami na Barrandově a v Hlubočepích jezdí na lince 32 v ranní špičce dvanáct tramvajových vozů a denní provoz zajišťuje šestnáct řidičů a dva v noci. Na lince X12 je v ranní špičce devět kloubových autobusů a denní provoz zajišťuje čtrnáct řidičů a jeden v noci. Náhradní autobus jezdí ze Smíchovského nádraží k Lihovaru a do Hlubočep.

Práce v Nádražní začaly 8. července a ovlivnily trasy několika linek tramvají. Provoz linky číslo 4 byl přerušen kvůli prázdninovému jízdnímu řádu už 29. června. Linky číslo 5, 12, 20 a 94 jsou ve směru z centra zkráceny do obratiště Smíchovské nádraží.

Oprava Nádražní začala přeložkou kabelovodu a kanalizace. Teprve poté začne rekonstrukce samotné tramvajové trati. Ta by se měla uskutečnit v příštím roce a stát bude předběžně asi 138,5 milionu korun. Městská Technická správa komunikací (TSK) opraví i vozovku, chodníky a most přes železniční trať. Práce na mostě se uskuteční souběžně s opravou železnice, kterou plánuje státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).