Stejné výluky podnik v posledních letech vyhlašuje třikrát ročně, poslední byla o Velikonocích a další je v plánu na podzim. Výluky budou pokračovat i v dalších letech.

Tramvajová trať v Praze. Ilustrační foto.
Kolem tramvají do Zdib bude pro auta jen jeden pruh. Praha chystá víc revizorů

Přes den budou v době výluky jezdit autobusy XC na trase mezi stanicemi Pražského povstání a Hlavní nádraží s intervalem jedné až dvou minut. Uzavřen bude také přestup mezi linkami C a A na Muzeu. O výluce budou přímo u uzavřených stanic metra cestující informovat pracovníci podniku v reflexních vestách.

Další výluka bude na konci září

Dřevěné pražce jsou podle informací DPP umístěny na nejstarším úseku linky C mezi Florencí a Kačerovem, který byl zprovozněn v roce 1974. Po skončení naplánované devítidenní výluce bude v úseku vyměněno 6140 z 19.397 pražců, práce tak budou zhruba ve třetině.

Praha představila nové návrhy stanic metra připravované linky D. Stanice Olbrachtova, umělecké ztvárnění Vladimír Kokolia.
Déčko má problém. ÚOHS zakázal uzavřít smlouvu na výstavbu první části metra

Následující výluka bude o prodlouženém víkendu na konci letošního září, a to mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerov. Na trase C se musí pražce vyměňovat po větších částech, a to kvůli zabezpečovacímu zařízení, které musí být celé vypnuto.

Schéma provozu v době výluky.Zdroj: DPP

Například na trase A funguje jiný typ zabezpečení, který umožňuje výměnu jednotlivých pražců v noci. Na trase C to nelze. Podle dřívějších informací DPP nepojede letos v létě metro také mezi Nádražím Holešovice a Ládvím, a to v neděli 26. července kvůli modernizaci zabezpečovacího zařízení.

Vizualizace budoucí podoby letiště v Ruzyni. Paralelní dráha.
Vznikne v Ruzyni nová ranvej? Její stavbu zpochybnil soud i někteří politici