Dopravní podnik, jehož stoprocentním akcionářem je metropole, rozprodává své pozemky soukromým subjektům. Od nich je pak mnohem dráž vykupuje pražská radnice. Pozemky potřebuje k výstavbě. Magistrát ani dopravní podnik na postupu, kdy rozdíl v ceně činí desítky milionů, nevidí nic divného. „Připadá mi to křišťálově čisté, nevím, co se na tom komu nezdá,“ říká ředitel odboru městského investora Jiří Toman.

Dceřiná společnost dopravního podniku Pražská strojírna vloni odprodala společnosti J&T Global svůj areál v Karlíně o rozloze 43,5 tisíce metrů čtverečních volné i zastavěné plochy za 225 milionů korun, metr za pět tisíc.Apřestěhovala se do Vinoře. J&T Global pozemky vložila do své dceřiné společnosti Rustonka Development a od ní je bude město za cenu podstatně vyšší kupovat. Metr za osm tisíc korun. A potřebuje jich přes 12 tisíc.

Již před touto transakcí bylo přitom jasné, že plochu bude město potřebovat pro stavbu komunikace Pobřežní III. Proto byla už koncem roku 2004 schválená změna územního plánu, která vstoupila v platnost v říjnu 2005.

Více se dočtete v Pražském deníku ze dne 20. dubna 2007 na str. 10.