Trasa dlouhá asi dva kilometry kopírovala síť veřejné dopravy. „Zatímco běžní cestující se dopraví z Jiřího z Poděbrad na Muzeum metrem či tramvají za několik minut, pro cestující vozíčkáře nejsou stanice metra ani tramvajové zastávky vůbec uzpůsobeny. Cesta po Vinohradské ulici je přitom celá bariérová, není zde jediný chodník s nájezdem," řekl dnes novinářům organizátor happeningu Erik Čipera. Učinit Prahu bezbariérovou je podle něj úkol především pro politiky.

Čtěte také: Studentka píše primátorovi: Začněte odstraňovat bariéry v hromadné dopravě!

„Bezbariérovost ocení nejen vozíčkáři. Těžce s tím bojují rodiny s kočárky, senioři. Pro politiky je to ale asi málo," uvedl Čipera. Slibům politiků, že bude během volebního období zpřístupněno 12 stanic metra, už nevěří. „Letos nebude zpřístupněna ani jedna, příští rok se nechystá taky žádná," uvedl. Pražské metro má 57 stanic, z toho 34 jich má bezbariérový přístup. „Kdyby se každý rok zpřístupnila jedna až dvě stanice, bylo by metro bez bariér do 15 let," dodal.

Na cestě museli závodníci na vozících překonávat řadu překážek. Většinou šlo o díry v chodnících, obrubníky u chodníků bez nájezdů, přechody ukončené schůdkem. „Je neuvěřitelné, jak je každý sebemenší schůdeček velký problém. Bez asistenta to není vůbec žádná sranda. Třeba i jízda z kopce nebo chodníky, které jsou svahované tak, aby odtékala voda, takže se mi vozík pořád otáčel, člověk musí buď jezdit na jedné straně nebo přidávat na druhé," popsal největší potíže Hradilek. Po hodinové jízdě prý cítil všechny svaly na rukou. „Dokonce mám i puchýře na palcích, pro mě na trochu netradičních místech, rukavice jsou hodně důležité doplněk," přiznal s úsměvem kajakář.

Akci organizátoři svolali přes sociální síť Facebook. Mezi účastníky byl i favorit paralympijských závodů v lukostřelbě David Drahonínský nebo kandidát na prezidenta Jiří Dienstbier. V podobných happeninzích chtějí organizátoři pokračovat i do budoucna.