Billboardy přibyly zejména u dálnic a větších silnic, kde se v rychlém sledu střídají nejen tváře krajských politiků, ale i kandidátů do Senátu. Politici napříč stranami ale shodně tvrdí, že důležitější je přímý kontakt s voliči. „My jsme zvolili kontaktní kampaň, bilancujeme čtyři roky na kraji a zároveň představujeme vize na další období," řekl médiím předseda středočeské ČSSD Miloš Petera, který bude obhajovat hejtmanské křeslo. Volební kampaň ČSSD ve středních Čechách podle něj vyjde na šest milionů korun. Veškeré prostředky jdou podle hejtmana přes transparentní účet.

Kandidáti rozdávají lidem jablka

„Kontaktní kampaň je pro nás důležitá, nechceme jenom stavět na billboardech," uvedl předseda krajské ODS Jan Skopeček. O prázdninách ODS zvala lidi do letního kina, nyní podle Skopečka kandidáti rozdávají lidem jablka od středočeských sadařů. „Je to snaha upozornit symbolicky na důležitost a smysluplnost živnostníků a živnostenského podnikání a na to, co se na ně ze strany vlády řítí," řekl Skopeček.

ODS v kraji investuje do kampaně řádově miliony korun, stejně jako hnutí ANO, které rovněž sází na setkání s voliči. „Jsme v jednom kole, děláme pro to maximum. Na kontaktní kampaň máme pozitivní ohlasy, mám z toho dobrý pocit," uvedl krajský předseda ANO František Petrtýl. Kandidáti při vyjížďkách po kraji střídají malé obce a větší města. „Děláme sportovní arény pro děti, kde si lze vyzkoušet základy fotbalu, hokeje a baseballu. Když to splní tak dostanou diplom nebo perník," dodal Petrtýl.

Největší zájem je o reflexní pásky

Kontaktní kampaň s mítinky s rozpočtem několik milionů pořádá i KSČM. „Představujeme program a kandidáty, vydali jsme i noviny, které by měly doputovat do všech domácností, a máme připraveny i tematické letáky," uvedl krajský lídr Zdeněk Štefek, který kandiduje i do Senátu na Mělnicku. Naopak billboardů má podle něj strana málo. „Centrálně to není podporované, spíš je mají jen kandidáti do Senátu," dodal. Z propagačních předmětů je podle něj největší zájem o reflexní pásky.

Kandidáti STAN rozdávají lidem melouny v rámci akce Melouny spravedlivě, kterou chtějí upozornit na údajně nespravedlivé rozdělování dotací. „Rozdáváme občanům melouny, abychom upozornili na to, že v minulosti se na kraji peníze nerozdávaly vždy spravedlivě, miliony šly na věci, které tak úplně potřebné nebyly," uvedl starosta Kralup nad Vltavou Petr Holeček, který obhajuje křeslo krajského zastupitele a uchází se i o funkci senátora za Mělnicko.

K voličům zamíří i pojízdná kavárna

V rámci kampaně objíždí obce ve svém volebním okrsku na kole. „Mám domluvená setkání se starosty nebo se samosprávami a samozřejmě se i po cestě zastavuji s lidmi. Zatím to hodnotím kladně, přeje mi počasí, nohy mi také slouží, takže už mám objetu více než třetinu obcí a měst ve svém okrsku," dodal.

TOP 09 spustila ostrou fázi kampaně minulý týden, je aktivní na sociálních sítích a za voliči zamíří také s pojízdnou TOP kavárnou. Rozpočet kampaně by měl být podle lídra Petra Tisa spíše úsporný. „Máme omezený rozpočet, jako rozumná a zodpovědná strana nechceme jít do nějakých dluhů," uvedl. Podle něj je kampaň hodně postavená na osobním nasazení kandidátů.

Čtěte také: Sněmovna s úpravami Senátu schválila limity na volební výdaje