VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volební kampaň ve středních Čechách je v plném proudu

Praha - Volební kampaň ve středních Čechách je v plném proudu. Silnice lemují billboardy s tvářemi kandidátů, na náměstích se objevují volební stany a pódia, z nichž politici promlouvají k voličům. Strany sázejí hlavně na kontaktní kampaň, do předvolebních akcí investují miliony korun.

11.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Billboardy přibyly zejména u dálnic a větších silnic, kde se v rychlém sledu střídají nejen tváře krajských politiků, ale i kandidátů do Senátu. Politici napříč stranami ale shodně tvrdí, že důležitější je přímý kontakt s voliči. „My jsme zvolili kontaktní kampaň, bilancujeme čtyři roky na kraji a zároveň představujeme vize na další období," řekl médiím předseda středočeské ČSSD Miloš Petera, který bude obhajovat hejtmanské křeslo. Volební kampaň ČSSD ve středních Čechách podle něj vyjde na šest milionů korun. Veškeré prostředky jdou podle hejtmana přes transparentní účet.

Kandidáti rozdávají lidem jablka

„Kontaktní kampaň je pro nás důležitá, nechceme jenom stavět na billboardech," uvedl předseda krajské ODS Jan Skopeček. O prázdninách ODS zvala lidi do letního kina, nyní podle Skopečka kandidáti rozdávají lidem jablka od středočeských sadařů. „Je to snaha upozornit symbolicky na důležitost a smysluplnost živnostníků a živnostenského podnikání a na to, co se na ně ze strany vlády řítí," řekl Skopeček.

ODS v kraji investuje do kampaně řádově miliony korun, stejně jako hnutí ANO, které rovněž sází na setkání s voliči. „Jsme v jednom kole, děláme pro to maximum. Na kontaktní kampaň máme pozitivní ohlasy, mám z toho dobrý pocit," uvedl krajský předseda ANO František Petrtýl. Kandidáti při vyjížďkách po kraji střídají malé obce a větší města. „Děláme sportovní arény pro děti, kde si lze vyzkoušet základy fotbalu, hokeje a baseballu. Když to splní tak dostanou diplom nebo perník," dodal Petrtýl.

Největší zájem je o reflexní pásky

Kontaktní kampaň s mítinky s rozpočtem několik milionů pořádá i KSČM. „Představujeme program a kandidáty, vydali jsme i noviny, které by měly doputovat do všech domácností, a máme připraveny i tematické letáky," uvedl krajský lídr Zdeněk Štefek, který kandiduje i do Senátu na Mělnicku. Naopak billboardů má podle něj strana málo. „Centrálně to není podporované, spíš je mají jen kandidáti do Senátu," dodal. Z propagačních předmětů je podle něj největší zájem o reflexní pásky.

Kandidáti STAN rozdávají lidem melouny v rámci akce Melouny spravedlivě, kterou chtějí upozornit na údajně nespravedlivé rozdělování dotací. „Rozdáváme občanům melouny, abychom upozornili na to, že v minulosti se na kraji peníze nerozdávaly vždy spravedlivě, miliony šly na věci, které tak úplně potřebné nebyly," uvedl starosta Kralup nad Vltavou Petr Holeček, který obhajuje křeslo krajského zastupitele a uchází se i o funkci senátora za Mělnicko.

K voličům zamíří i pojízdná kavárna

V rámci kampaně objíždí obce ve svém volebním okrsku na kole. „Mám domluvená setkání se starosty nebo se samosprávami a samozřejmě se i po cestě zastavuji s lidmi. Zatím to hodnotím kladně, přeje mi počasí, nohy mi také slouží, takže už mám objetu více než třetinu obcí a měst ve svém okrsku," dodal.

TOP 09 spustila ostrou fázi kampaně minulý týden, je aktivní na sociálních sítích a za voliči zamíří také s pojízdnou TOP kavárnou. Rozpočet kampaně by měl být podle lídra Petra Tisa spíše úsporný. „Máme omezený rozpočet, jako rozumná a zodpovědná strana nechceme jít do nějakých dluhů," uvedl. Podle něj je kampaň hodně postavená na osobním nasazení kandidátů.

Čtěte také: Sněmovna s úpravami Senátu schválila limity na volební výdaje

Autor: ČTK

11.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petr Gazdík.
5

Babiš přemlouval STAN ke spolupráci. Podle Gazdíka ale marně

Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Brabec
56

Jednání za hnutí ANO povedou Babiš, Faltýnek i Brabec

Schwarzenberg: Lidé očividně raději slyší sliby než pevní postoje

Čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg označil výsledek voleb za prohru, kterou přisuzuje tomu, že strana neuhnula ze svých principů.

Přibývá krádeží drahých kol na objednávku, potvrdily pojišťovny

Hodnota ukradených kol klientů pojišťoven v Česku v letošním roce vzrostla. Častěji se kradou dražší, předem vytipované bicykly, na něž se soustředí organizované skupiny zlodějů, vyplývá z ankety ČTK mezi tuzemskými pojišťovnami.

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Obyvatelé hlavního města v minulosti hlasovali výrazně „pravicověji“ než lidé z ostatních regionů. Očekává se to i tentokrát, jak potvrdila také naše předvolební sonda. Praha je tradiční baštou pravice a liberálně orientovaných stran. Minulé parlamentní volby v roce 2013 opanovala v hlavním městě TOP 09. Hlasovalo pro ni přes 23 procent voličů, zatímco na celostátní úrovni jen 12, což stačilo na republikové čtvrté místo.

AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Letošní volby do Sněmovny nejsou zásadní ani zlomové, to je jen reklamní kampaň, řekl dnes prezident Miloš Zeman novinářům po odevzdání hlasu v základní škole v pražských Stodůlkách. Zopakoval, že sestavením vlády pověří vítěze voleb. Svůj hlas dal zřejmě Straně práv občanů (SPO), kterou před lety zakládal a která dřív nesla jeho jméno ve svém názvu. Zemana do volební místnosti doprovodila jeho manželka Ivana.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení