Zemana si v letošním prvním kole volby vybralo 68 procent jeho voličů z roku 2013, devět procent tehdejších voličů jeho protivníka ve druhém kole Karla Schwarzenberga a 32 procent tehdejších nevoličů. Bývalý předseda Akademie věd Drahoš v prvním kole získal 14 procent Zemanových voličů, 41 procent Schwarzenbergových a 28 procent lidí, kteří se druhého kola prezidentské volby před pěti lety nezúčastnili.

Ukazuje se, že Zemanova podpora se přestrukturovala, řekl k číslům sociolog agentury Median Daniel Prokop. "Ne všichni, kteří ho volili, ho mají rádi, naopak nějaké další lidi získal," řekl k prezidentovi. Drahoš podle něj dokáže oslovit část dřívějších Zemanových voličů, kterým vadí menší důstojnost vykonávání úřadu. Menší část dřívějších Schwarzenbergových voličů Zeman mohl získat podle Prokopa svými postoji k migraci nebo Evropské unii.

Andrej Babiš s Milošem Zemanem
Babiš radí Zemanovi. Měl by se zbavit kancléře Mynáře a poradce Nejedlého

Z hlediska vzdělání Zemana letos volilo 54 procent lidí bez maturity, 31 procent se středoškolským a 19 procent s vysokoškolským vzděláním. U Drahoše byla situace opačná. Hlas mu dalo 38 procent vysokoškoláků, 31 procent lidí se střední školou a 18 procent bez maturity, ukázal průzkum.

Podpora Zemana byla nadpoloviční u lidí nad 60 let, z lidí ve středním věku mezi 40 a 59 lety pro něj hlasovalo 33 procent a mezi mladšími 27 procent. Drahoš měl zhruba čtvrtinovou podporu ve všech třech těchto věkových skupinách.

Prezident Miloš Zeman se svou ženou Ivanou volili 12. ledna na pražských Lužinách v prvním kole prezidentských voleb.
Politolog: Tak velký zisk Zemana překvapil. Může ale mít problém

Zemana podle průzkumu v letošním prvním kole volili častěji lidé s nižším příjmem a také důchodci a nezaměstnaní. Z nich mu dalo hlas 55 procent, z pracujících s příjmem do 20 tisíc korun to bylo 36 procent. Drahoše podpořilo 22 procent důchodců a nezaměstnaných a 24 procent lidí s nižším příjmem. Naopak z pracujících s příjmem nad 20 tisíc korun volila Drahoše třetina, Zemana jen čtvrtina.

Průzkum společnosti Kantar TNS a Median provedly na vzorku víc než 2000 respondentů.